Vart kan man prova Shoei´s X-Spirit ?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Behöver hjälp nu, det är så att jag letar efter en ny hjälm ... har tänkt att köpa en i veckan, och det är så att jag har provat Shoei´s Z-One, och den satt som gjuten!

Men jag vill även prova deras nya modell X-Spirit, för dels gillar jag designen, och sedan är jag lite het på Norick-replikan.

Dock hittar jag ingenstans där man kan prova just den modellen.... det ska hellst vara i närheten, men jag vet att BikeCorner inte har dem för provning, och jag hörde med Carlbarks nu, och de har inte tagit hem dem för provning pga priset.

Har ni några tipps? Jag vet att AVA säljer dem, och antar att Bike Trollhättan har dem... men ska man behöva åka så långt för att prova, eller går det bra att prova en Z-One, och sedan köpa en X-Spirit pga att passformen är den samma? Det handlar ju om en del pengar som sagt...

Z-one!

Köpte själv en z-one för några veckor sedan, ock kan bara säga att jag är kanonnöjd med den!!!!
Perfekt passform (för mitt huvud).
Vet dock inte om passformen är den samma på X-spirit.... :confused:
Kan bara varmt rekomendera Z-one!! :tummenupp :tummenupp

X-spirit testade jag för några veckor sen på nåt nytt ställe i sollentuna, minns inte vad det heter. Den satt som gjuten på min skalle, har aldrig förut testat en såpass skön hjälm.

Vet ju inte hur den fungerar i på motorcykeln, men det är troligen suverän där med. Tyvärr kostar den ju lite väl mycket :skrämd , annars hade jag köpt en snarast... Finns ju i svart, för runt 5500, men replicahjälmen är ju fiiin. :kär

Kanske inte hjälper dig i ditt beslut så speciellt mycket, det jag har skrivit ovan, men jag har dessutom provat Z-one och den satt också mycket bra på min skalle. Tyvärr var det ett par veckor emellan mina test, så jag kan inte direkt säga om dom är identiska i passform eller inte. Men relativt lika är dom iallafall, det vet jag. :fakta

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...