Vart kan man mäta DB på sitt avgassystem?

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Om man vill mäta decibelen i sitt avgassystem, vart vänder man sig så?

Något ställe nära eller i Lund tack :tummenupp

PiffesMc har jag för mig.En polare som sa det!Jag lämmnade in hojen på service där så det e inga probs.Lycka tiill kör med hjärnan inte med baken :)

Din närmaste motorklubb! (oavsett gren)

Jag var på folkracekurs med dottern i dag, dom hade köpt in en svindyr kalibrerad dB mätare för folkracen, men det är upp till dig att ta reda på vilket mätförfarande som ska användas.

Jag antar att du ska kolla om du klarar en bandag, ring och kolla med klubben där hur dom mäter och be den som ska mäta att göra så.

Hoppas det går bra

Folkracebilar mäter man vid 4.500 varv, i höjd med avgasröret, 50cm bakom i 45 graders vinkel, ståendes på en absorbtionsmatta.

Jag kan låna med mig en rätt så kompetent db-mätare ifrån jobbet.. Mätte själv med den inför en bandag och kom fram till att det nog var db-killer som gällde för min del.:mad:
På knutstorp mäter dom vid förbipasserande ca 10m ifrån banan.. rätt så enkelt att göra den kollen själv. Man för en rätt bra uppfattning om man klarar deras krav på 95 db eller inte..

Hör av dig om du pallar ta dig upp till helsingborg så kan jag låna med mätaren ifrån jobbet.
:tummenupp

Bilprovningen har som man får låna om man är snäll (vetekrans).

Känner du ingen som har en mobiltelefon med Db mätare, tex Nokia 540 eller liknande?

Det funkade bra för mig inför besiktningen.

Jag kan låna med mig en rätt så kompetent db-mätare ifrån jobbet.. Mätte själv med den inför en bandag och kom fram till att det nog var db-killer som gällde för min del.:mad:
På knutstorp mäter dom vid förbipasserande ca 10m ifrån banan.. rätt så enkelt att göra den kollen själv. Man för en rätt bra uppfattning om man klarar deras krav på 95 db eller inte..

Hör av dig om du pallar ta dig upp till helsingborg så kan jag låna med mätaren ifrån jobbet.
:tummenupp

Tack det hade varit super, ska bara kolla med besiktningen i Lund för om de ställer upp annars återkommer jag till dig ;) :tummenupp :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back