Vart kan man köpa slangnipplar?

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
Är på jakt efter 2st slangnipplar vilket bör vara ganska enkelt att få tag på, trodde jag...
Har letat runt men ingen verkar ha något som kan passa eller vet vart man kan få tag på det. Därför vänder jag mig hit :)

Det jag behöver är en slangnippel hane hane rak eller böjd för 8-10mm slang, samt en för 13-14mm slang. Vart kan jag hitta något som kan funka? Det behöver inte klara några direkt tryck och är de i plast så funkar det perfekt. Så vart bör man vända sig för att kunna hitta något som passar?

Vad är det för slang, är måtten inner eller ytter diameter ska du bara skarva eller ska det gå att dela slangen vid nipplarna?

Vad är det för slang, är måtten inner eller ytter diameter ska du bara skarva eller ska det gå att dela slangen vid nipplarna?

Måtten är innerdiameter på slangen. Mitt problem är att jag har är att jag köpte filter där det stod att den var anpassad för slang med 8mm diameter samt 12mm diameter, vilket skulle passa perfekt. När jag väl hämtar dem så visade det sig att man ska skjuta in slangen i filtret.. Så min slang med 8mm id passade ju inte sådär fruktansvärt bra i ett filter som är för slang med en yttre diameter på 8mm... Men i beskrivningen så stod det ingenting om att det var ytterdiameter det gällde.

Så jag behöver bara något som jag kan skarva ihop slang och filter med egentligen. Filtrena ska vara för vevhusventilationen samt ventilationen från ventilkåpan.

Last edited:
Leta upp lite kopparrör som har rätt diameter.

Hydroscand har annars såna i sitt sortiment, artikel nr 5001-09-xx beroende på vilken storlek :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park