Vart kan man köpa billig mc olja av kvalite?

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Motulen skrev:
Shell skulle jag inte ens hälla i crossen, blaskigt skit. Och hutlöst betalt tar dom. Den enda Shell oljan som är värt namnet kan inte vi vanliga dödliga köpa. Jag rekomenderar Belray eller Motul.

Mina 2.....


var köper man motul-olja, har det i min hoj, o funkar bra, vill fortsätta med den, men vet inte var man hittar sån.
 
Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
-dB_mike skrev:
var köper man motul-olja, har det i min hoj, o funkar bra, vill fortsätta med den, men vet inte var man hittar sån.
Prestige bikes i Staffanstorp såg jag hade 4 litersdunkar Motul olja,tror där var olika Motul oljor.Men vart du hittar billigast kan jag inte svara på,kanske nån annan här vet? eller Mike om du hittar bra o billigt nånstans så tipsa gärna här på tråden.
Borde nästan på finnas gruppköp på oljor he he.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
.........
 

Bifogat

  • statoilvsbiltema.jpg
    statoilvsbiltema.jpg
    77.7 KB · Visningar: 295

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
Jo då
Adde moto har Motul olja och är bra i pris på det mesta de säljer. Jag har för mej att 4 liter (V300 eller vad det nu är den heter helsyntet), kostade 450-470pix nånting förra sommarn.
 

Motulen

Dislocerad roterad proximal humerus :(
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Pau Lanned
Hoj
Ducati
oscar skrev:
Förklara gärna!
Tror på en fetare film än Shell ger. Sen om det är Motul eller Belray det kan väl kvitta. Du kör ju radfyra så där kanske det inte spelar nånn roll. Men jag kör Desmo och föredrar en fetare olja. Körde Shells värsta på 426:an, men det gör jag inte om. Var helt slut vid byte.
 

Motulen

Dislocerad roterad proximal humerus :(
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Pau Lanned
Hoj
Ducati
-dB_mike skrev:
var köper man motul-olja, har det i min hoj, o funkar bra, vill fortsätta med den, men vet inte var man hittar sån.
Har du tomma burkar för tappning, så kan jag kanske fixa nått. Har inte Br Hörbergs i Lödde?
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
CorbenDallas skrev:
Här är Biltemas MC olja.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=744&iItemId=19813

Den ligger på 34,90/liter. Knappt lönt att sikta på att köpa fat om man kan få den så billigt. Men visst, jag kan tänka mig att köpa några liter om nån fixar fram olja billigt. Lär väl gå åt en o annan liter i sommar. :D

Kostnaderna rusar iväg nu då jag måste köpa nya backspeglar, blinkers, däck, köpt Ignitorkåpan osv... kan jag köra på den oljan? Köpa 4l och pynta i? Eller är det en pissolja? Kvittar det? Hjäälp! Jag vill verkligen inte lägga 400.- på olja om jag kan slippa.
 

Tonie

Hasselhoff for president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
RSV1000R Factory är beställd
Kay skrev:
Kostnaderna rusar iväg nu då jag måste köpa nya backspeglar, blinkers, däck, köpt Ignitorkåpan osv... kan jag köra på den oljan? Köpa 4l och pynta i? Eller är det en pissolja? Kvittar det? Hjäälp! Jag vill verkligen inte lägga 400.- på olja om jag kan slippa.

Jag hade inte hällt den i min båge. De uppger inte vilka MC-klassningar den klarar, det är en mineralolja o.s.v.

Du har PM.
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Motulen skrev:
Har du tomma burkar för tappning, så kan jag kanske fixa nått. Har inte Br Hörbergs i Lödde?

tack för erbjudnadet, men jag har redan varit o köpt på addemoto, bor nästan granne med dom.
 

skruvis

FUBBICK
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Lund/Ladugårdsmarken
Hoj
CBR1000F -87
Tonie skrev:
Klassningen de uppger på oljan är bilklassning. Hade varit kul att se vad den har för API-mcklassning eller JASO-klassning.

Jag säger inte att det är en dålig olja, men API SJ är ingen höjdar klassning på en bilolja.

Biltema har en mc-olja till som, citerar biltema! "Uppfyller följande internationella kvalitetsfordringar: API TC, SH, JASO MA." för 79:-/liter. Den är t.om. en såkallad räejzäerr olja.:fakta

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=744&iItemId=48425
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top