Vart köra bana i Malmö?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Hej hej.
Uppkörning om en vecka och den kommer att påverka min sommars mckörning. Antingen klarar jag den och köper en gatmotard och brummar gata + bana. Eller så kuggar jag, köper banmotard och brummar bana.
I det senare scenariot behöver jag förutom motarden även en bana. Vem brukar köra bana? Krav för att få vara med och leka? Vilka sjysta banor finns i Malmö och Skåne? Vem ska jag vända mig till?

Bonusfråga: Samma gamla vanliga.. Är det KTM lr Husaberg som gäller nu? Vart ett tag sen jag var inne på denna delen av forumet.:)

Lockarp och Sturup. Kör dock inte motard själva, så jag har tyvärr inte koll på när det körs där. Men det finns säkert en massa andra här som kan svara på det :)

Och du, KLART ATT DU KLARAR KORTET!!!!! :tummenupp
Lycka till :pannkyss

Lockarp kan man fetglömma vad jag har hört, de är inte glada för motorcyklar tydligen.

Lockarp kan man fetglömma vad jag har hört, de är inte glada för motorcyklar tydligen.

Lockarp kan du fetglömma pga max 125cc på banan.
Även ljudkraven är ganska hårda (grannar som cp dampar annars).

Minimoto minimotard , mopperacer och racerscooter går bra.

Kolla med Sturup och Knutstorp.

Renodlad motardbana är absolut inget krav. Ska jag vara helt ärlig så är jag mer intresserad av långa asfaltsbanor.

Finns det ingen MotoGP-bana i Skåne?:va

lockarp är en trevlig bana men ljudkrav på 85 db är löjliga krav på en 4taktare, jag har tom en special ljuddämpare som leder ner ljudet och jag hade 90 db, synd att grannarna är så gnälliga

Renodlad motardbana är absolut inget krav. Ska jag vara helt ärlig så är jag mer intresserad av långa asfaltsbanor.

Finns det ingen MotoGP-bana i Skåne?:va

Du har att välja mellan Knutstorp (där dom nästan aldrig kör) och Sturp (där du nästan aldrig kan få plats i någon grupp).

Motogpbana ? Då får du köra till Brno eller England.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D