Vart köper ni däck?

Tönt-Danne

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Hoj
2006 Suzuki sv650s
Tips på bra tillförlitlig sida med brett sortiment? Tittat på hojdäck.se Några fler förslag?

Handlar också på Däckonline..

De har bättre pris inkl. frakt än handlarna här har som inköpspris, säger allt för mig.

Mynetmoto.de här också, de senaste 3-4 däcken.
Eller förresten, köpte Michelin av Amring AB i Göteborg förra våren till bara nån hundring högre pris än på nätet. Fast de har nåt ihop med hojdäck.se så det är väl förklaringen. :)

även jag kan rekomendera dackonline! det kom ända fram te dörra för mkt billig peng!

Hojdäck.se. Vet inte om det är billigare än någon annanstans, men kanonservice och uppdatering från Tom. :tummenupp

rodamoto.net

De var en av de första närbutikerna för däck. DÅ (för några år sen) var de billigast. Vet inte hur det är nu, men jag handlar där fortfarande. Ungefär halva priset mot Sverige, inkl frakt hem till dörren.

Hojdäck.se

Bra service och snabba leveranser....
Tom i kundtelefonen är mycket duktig och framför allt så tror jag han läser däckkatalogen som kvällslektyr!

Förra året behövde jag nya däck före en BKK kurs. Letade runt lokalt och på nätet. hojdäck.se var de enda (av de jag hittade) som kunde leverera däck jag ville ha tillräckligt snabbt för att jag skulle hinna byta däck före kursen.
Tittade bl.a. på däckonline, kommer inte ihåg detaljerna men det var något krux med betalning med bankdagar hit och dit eller hur det var. Kanske hade hunnit, kanske inte.
Lokala handlare skulle ha veckor!!! på sig att få tag på vettiga däck?!?

Hade inte varit så kul att kasta 1700 och en dag på knudan i sjön för att man har 'slicks'.

Men har man tid att vänta så kan man nog köpa nästan varifrån som helst som kan beställa hem däck.

Inte för att någon bryr sig, men här är tråden när jag undrade om däckköp:
Däck till Kawasaki ZR-7S

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken