Vart köper man tändstift på en söndag?

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
Håller på och ska skruva ihop nya hojen, givetvis så går tändstiftet sönder när jag ska ta av "toppen" :gnissla

Så det enda jag behöver för att kunna provstarta hojen för första gången efter renoveringen är ett nytt tändstift :gråta

Så vart kan jag få tag på ett tändstift imorgon i Linköping?
Det jag är på jakt efter är ett NGK DCPR8E.
Finns det några andra märken som har motsvarande tändstift som kanske går att få tag på?

Som sandfållan säger så brukar OKQ8 ha ett hyfsat sortiment. Finns en i Sthlm med riktigt bra sortiment tom men det är lite långt kan jag tänka mig :tungan

Så det enda jag behöver för att kunna provstarta hojen för första gången efter renoveringen är ett nytt tändstift
För mig innebär provstart i det här fallet, att efter hojen startat, högst 15 sekunder på tomgång och sedan är provstarten över.
Om du har samma åsikt som mig av provstart i det här fallet , så duger Biltema för de högst 15 sekunderna.
Om du lyckas hitta något tändstift med samma utseende som originalet hos Biltema.
Har du tur så finns en pärm på plats i butiken där du kan se rekommenderat Biltema stift till KTM 525.
Den största risken är väl ett för mjukt stift som börjar glödtända när stiftet blir varmt.
Men högst 15 sek på tomgång borde väl ett för mjukt stift klara utan ge motorskador.
För hårt stift sotar igen och hojen får ingen gnista efter en stund, motorn stannar.

Last edited:
Får tacka för alla tips och råd.

Ska ta och prova Mekonomen samt OKQ8 imorgon.

Jag har lagt för mycket pengar på att renovera motorn för att prova något som inte "bör" orsaka motorskador, då får jag vänta tills nästa vecka istället..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park