Vart köper man olja till bra pris i gävletrakten?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har ju köpt CRF 450 nu och med tanke på att oljebytena är va 5:e timme så är det lika bra att bunkra upp med en massa olja. Men vart köper man olja till bäst pris runt Gävle?

Vettefan vad jag ska ha för olja, men det ska va schysst kvalité. Snäppet över biltema iaf :D

Hos Norsk hydro grossistförsäljning på Kryddstigen kan man tjacka Mobile1 mc-helsyntet till ganska schysst pris.. (mellan 4-500 lappen för 4L typ..)

OKQ8, de säljer sina oljor på 20-litersdunk om man går in och beställer. Pris runt 65 spänn litern för SBK syntetolja.

Last edited:
Är SBK bra grejer? Priset var onekligen bra....

Är SBK bra grejer? Priset var onekligen bra....
"Snäppet över Biltema iaf" :rolleyes:

Jag har kört med det de senaste åren, RoLLER's MC säljer smörjan och Jorpes, Matti Tepsa och Airwaves Ducati mf l använder det... tror det funkar. :tummenupp

Last edited:
Duger det för matti och grabbarna så lär det fylla mina behov också :) Tack för tipset, blir en sväng till Q8 efter löning då.

OKQ8, de säljer sina oljor på 20-litersdunk om man går in och beställer. Pris runt 65 spänn litern för SBK syntetolja.

Jag har frågat på alla OK/Q8 i Gävle, och fått svaret att SBK racing inte finns på 20l, (vilket det bevisligen gör).
Så har någon ett tips vem man ska prata med vore jag glad.

Jag har frågat på alla OK/Q8 i Gävle, och fått svaret att SBK racing inte finns på 20l, (vilket det bevisligen gör).
Så har någon ett tips vem man ska prata med vore jag glad.

Jag har köpt av Tierps Järn och maskin,(har jag för mig det heter). Skulle vara kul att åka till OK och slänga upp en dunk på på disken och fråga vad de sysslar med.... Det verkar ju gå att köpa på en del OKmackar iallafall.

Jag har köpt av Tierps Järn och maskin,(har jag för mig det heter). Skulle vara kul att åka till OK och slänga upp en dunk på på disken och fråga vad de sysslar med.... Det verkar ju gå att köpa på en del OKmackar iallafall.

vad fick du betala hos dom? köpte du genom nått företag eller som privatperson?

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025