Vart köper man en hålborr?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Ja kan någon hjälpa mig med att tala om var i Sthlm man köper en hålborr som gör 90mm hål, inte mindre!

Andra mindre dimensioner är inget problem, det har jag redan men nu behöver jag en 90mm hålborr och dom verkar inte växa på träd eller så letar jag på fel ställe. Nån som har tips så man slipper besöka varenda byggaffär i Norrort?

/Nitrous

Köper du på swedol så passa dig för deras "4 use" märke, pajjar på en gång :mad:

Flinks vänder sig till yrkesfolk men det går att betala kontant men bara i Hornsberg och Bromma, i Sätra måste man ha konto. Kruxet är att du bara får handla det som finns i butiken kontant, dom tar inte hem det om du inte har konto.

Annars kan du kolla en affär med båttillbehör, dom brukar ha den mm för håltagning till ventelation mm om d nu e plast, trä eller liknande du ska borra i

Lycka till

Last edited:
Jula hade en låda med ett gäng (4-6st):va olika hålsågar (Bosch) till kraftigt reducerat pris sist jag var där!

Osäker på storleken dock, värt att kolla upp kanske.

När det blir så stora dimensioner heter det hålsåg.
Tänk bara på att köpa bättre kvalitet eftersom det nyper ganska bra i trä med en så pass stor dimension.
Prova med järnaffärer som Ahlsell eller Fredells där de tar emot privatpersoner.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026