Vart köper man billig olja av kvalite?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Vart kan man köpa billig mc olja av kvalite,typ Castrol(typ R4 superbike,GP,GPS),Shell osv.
4 liter dunkar eller större mängder?,kanske nånstans vi kan ordna mängd rabatt?.
Skickar handlarna oljor o såna gods oxå?.
 
Det hade varit bra med ett kanon-erbjudande på olja här på SH, tror många 2-takts-nissar skulle uppskatta det :)

Swedie: Du har fixat erbjudande på däck osv, kanske skulle gå o fixa nått bra på olja med?
 
Jepp! hoppas Swedie ser tråden

MRX_Martin skrev:
Det hade varit bra med ett kanon-erbjudande på olja här på SH, tror många 2-takts-nissar skulle uppskatta det :)

Swedie: Du har fixat erbjudande på däck osv, kanske skulle gå o fixa nått bra på olja med?

Hoppas Swedie ser tråden eller nån annan har nåt fint tips! för där är säkert jätte många som skulle vara intresserade av mängd rabatter eller fynda billiga priser på olja,speciellt om man byter olja ofta efter bara några 100 mil så blir det dyrt i längden o punga ut 500-700 kr(ja nåt sånt kostar de väl?)för en fyra liters dunk.
 
Mjo, precis

Blir dyrt på 2-taktare med... en liter räcker väll knappt 100 mil och kostar väll 200 kr för Castrol TTS (tror jag den heter?)... det är 2 kr milen, för bara olja!
 
När jag köpte olja själv senast (nu har jag hoj med garanti = service på verkstad) så betalade jag 380 kronor för 4 liter motul helsyntet superduper och 50 spänn för filtret :fakta

//jaG

R1 racer skrev:
Hoppas Swedie ser tråden eller nån annan har nåt fint tips! för där är säkert jätte många som skulle vara intresserade av mängd rabatter eller fynda billiga priser på olja,speciellt om man byter olja ofta efter bara några 100 mil så blir det dyrt i längden o punga ut 500-700 kr(ja nåt sånt kostar de väl?)för en fyra liters dunk.
 
Zeb_Macahan skrev:
När jag köpte olja själv senast (nu har jag hoj med garanti = service på verkstad) så betalade jag 380 kronor för 4 liter motul helsyntet superduper och 50 spänn för filtret :fakta

//jaG


Intresseklubben noterar. VAR ?

/benfre
 
R1 racer skrev:
Vart kan man köpa billig mc olja av kvalite,typ Castrol(typ R4 superbike,GP,GPS),Shell osv.
4 liter dunkar eller större mängder?,kanske nånstans vi kan ordna mängd rabatt?.
Skickar handlarna oljor o såna gods oxå?.

Jag har Statoil Racingway Mc 15W40 för 100kr/l

Eller 12L för 1000kr
 
Tips: Leta reda på ngn som har Taxi-kort och be han/hon gå till Mekonomen o köpa olja, då får man 40% rabatt! ;) Ifall på Meko i Norrköping.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top