Vart köper man billig olja av kvalite?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Vart kan man köpa billig mc olja av kvalite,typ Castrol(typ R4 superbike,GP,GPS),Shell osv.
4 liter dunkar eller större mängder?,kanske nånstans vi kan ordna mängd rabatt?.
Skickar handlarna oljor o såna gods oxå?.

Det hade varit bra med ett kanon-erbjudande på olja här på SH, tror många 2-takts-nissar skulle uppskatta det :)

Swedie: Du har fixat erbjudande på däck osv, kanske skulle gå o fixa nått bra på olja med?

Jepp! hoppas Swedie ser tråden

MRX_Martin skrev:
Det hade varit bra med ett kanon-erbjudande på olja här på SH, tror många 2-takts-nissar skulle uppskatta det :)

Swedie: Du har fixat erbjudande på däck osv, kanske skulle gå o fixa nått bra på olja med?

Hoppas Swedie ser tråden eller nån annan har nåt fint tips! för där är säkert jätte många som skulle vara intresserade av mängd rabatter eller fynda billiga priser på olja,speciellt om man byter olja ofta efter bara några 100 mil så blir det dyrt i längden o punga ut 500-700 kr(ja nåt sånt kostar de väl?)för en fyra liters dunk.

Mjo, precis

Blir dyrt på 2-taktare med... en liter räcker väll knappt 100 mil och kostar väll 200 kr för Castrol TTS (tror jag den heter?)... det är 2 kr milen, för bara olja!

När jag köpte olja själv senast (nu har jag hoj med garanti = service på verkstad) så betalade jag 380 kronor för 4 liter motul helsyntet superduper och 50 spänn för filtret :fakta

//jaG

R1 racer skrev:
Hoppas Swedie ser tråden eller nån annan har nåt fint tips! för där är säkert jätte många som skulle vara intresserade av mängd rabatter eller fynda billiga priser på olja,speciellt om man byter olja ofta efter bara några 100 mil så blir det dyrt i längden o punga ut 500-700 kr(ja nåt sånt kostar de väl?)för en fyra liters dunk.

Zeb_Macahan skrev:
När jag köpte olja själv senast (nu har jag hoj med garanti = service på verkstad) så betalade jag 380 kronor för 4 liter motul helsyntet superduper och 50 spänn för filtret :fakta

//jaG

Intresseklubben noterar. VAR ?

/benfre

R1 racer skrev:
Vart kan man köpa billig mc olja av kvalite,typ Castrol(typ R4 superbike,GP,GPS),Shell osv.
4 liter dunkar eller större mängder?,kanske nånstans vi kan ordna mängd rabatt?.
Skickar handlarna oljor o såna gods oxå?.

Jag har Statoil Racingway Mc 15W40 för 100kr/l

Eller 12L för 1000kr

Tips: Leta reda på ngn som har Taxi-kort och be han/hon gå till Mekonomen o köpa olja, då får man 40% rabatt! ;) Ifall på Meko i Norrköping.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park