Vart köpa Vinkelskruvmejsel??

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
DK_KIT_0003002646_T_XXL.jpg

Eller liknande, gärna liten och smidig, till en billig päng, har kollat på biltema, jula, chlas i sjön, swedol har en variant men den kosta 500:-

Förgasarjustering?

Letade efter en får något år sedan men hittade inget vettigt. Fick låna ett honda orginalverktyg av den lokale handlaren. Har för mig han sa att den kostade närmare 2000:- att köpa in...

Jula har precis den du visar på bild, art.nr: 189041 för 59:-, annars Carbtune.com har en 90 degree pilot screw driver för 42£.

Har sett en version inne på Ahlsell också som dessutom fungerade som spärrskaft, riktigt porrigt. Minns tyvärr inte fabrikatet, och vet heller inte vad den kostade.

Det skall jag kolla.
För rätt många år sedan hade jag ett spärrskaft som fungerade som vinkelskruvmejsel.
Så långt det gick lätt snurrade man bara på handtaget.
Sedan drog man åt som ett vanligt spärrskaft.
Lånade ut den på ränneslättsloppet -91.
Har letat sedan dess.

Har den du visar på bild i första inlägget och den har funkat kanon i många år nu så den rekommenderas

den på bild i första inlägget använde jag (men med skruvdragaren istället för mejja skaft) i massor med år som bilplåtis .... suverän att ta bort demesta med som satt med torx/phillips

billigt "skit" kan visa sig bättre än man tror (har för mig jag köpte den på Jula eller nått för en tia o en fimp)

Det skall jag kolla.
För rätt många år sedan hade jag ett spärrskaft som fungerade som vinkelskruvmejsel.
Så långt det gick lätt snurrade man bara på handtaget.
Sedan drog man åt som ett vanligt spärrskaft.
Lånade ut den på ränneslättsloppet -91.
Har letat sedan dess.

Den som Ahlsell hade på kampanj i november är av märke Ironside å fanns som både 1/4 samt 1/2... 1/4 kostade 395:- +moms å 1/2 495 +moms... Ja tänkte att de kunde va bra å ha så ja köpte en av varje... Hylsor medföljde men minns inte vilka storlekar...

Edit: dom ja köpte finns på sida 21 här: http://np.netpublicator.com/netpublication/n68845734

Last edited:
Självklart va den ju slut hos den lokala julabutiken.. "suck"

Den där vinkelskruvmejseln är perfekt att skruva kamaxelöverfall med skruvdragarren på lägsta moment - med plastskaftet borttaget.

*/ ?>
Back