Vart köpa trimgasare till KTM?

Passe

passe
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Fireblade cbr 954 -02
Vart skall man vända sig om jag skall köpa en mikuni TM 40 eller 42 med acc-pump? Bästa servicen, pris? Eller är det någon som har en till salu kanske????

Passe skrev:
2062320 Vart skall man vända sig om jag skall köpa en mikuni TM 40 eller 42 med acc-pump? Bästa servicen, pris? Eller är det någon som har en till salu kanske????

Finns att köpa på flera mc-butiker. Bl.a Lellesmc där en tm40 kostar ca 3000kr tror jag.

Ungefär hur mycket går det att plocka ut extra med en sådan? Har funderat på det till min då det är det ända som egentligen saknas i trimväg, men är osäker på om det är värt pengarna. Effekten som jag har i dagsläget är på tok för mycket för mig men kan jag få mer så är det inget minus direkt....

Dee_cati skrev:
2063359 Ungefär hur mycket går det att plocka ut extra med en sådan? Har funderat på det till min då det är det ända som egentligen saknas i trimväg, men är osäker på om det är värt pengarna. Effekten som jag har i dagsläget är på tok för mycket för mig men kan jag få mer så är det inget minus direkt....

Är väl inte direkt hk man räknar med att få ut. Men om man byter till fugge med accpump så blir det helt annan gasrespons.

Dee_cati skrev:
2063359 Ungefär hur mycket går det att plocka ut extra med en sådan? Har funderat på det till min då det är det ända som egentligen saknas i trimväg, men är osäker på om det är värt pengarna. Effekten som jag har i dagsläget är på tok för mycket för mig men kan jag få mer så är det inget minus direkt....
Du har väl redan 40mm.. :va

philsson skrev:
2063947 Du har väl redan 40mm.. :va

Hmmm, bra fråga. Det måste kollas upp isåfall. Har bara hört talats om denna tm40 som sägs vara grym förgasare och en sån tror jag inte att jag har iaf :)

Dee_cati skrev:
2064057 Hmmm, bra fråga. Det måste kollas upp isåfall. Har bara hört talats om denna tm40 som sägs vara grym förgasare och en sån tror jag inte att jag har iaf :)
Du har ju ingen flatside, frågan är hur mycket du vinner på att byta.

philsson skrev:
2064074 Du har ju ingen flatside, frågan är hur mycket du vinner på att byta.

Antagligen inget då mao, gasresponsen i dagsläget är ju mycket bra.
Får väl lägga pengarna på tråkigare saker såsom kraschpuckar (kommer behövas) och bamseplåster *ett måste*

Dee_cati skrev:
2066153 Antagligen inget då mao, gasresponsen i dagsläget är ju mycket bra.
Får väl lägga pengarna på tråkigare saker såsom kraschpuckar (kommer behövas) och bamseplåster *ett måste*
det tycker jag du gör rätt i :tummenupp. Du verkar inte behöva mer effekt i varje fall. ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT