Vart köpa tonade "plexi"(??) till lyse?

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Ja... va fan ere plexi det heter? Den tonade plastbiten som sitter framför lyktan? Vart finns ett brett utbud av sånna? Söker främst till nya TZR:s lyse...

cRoC skrev:
Hm kan du inte köpa det på en glashandlare och forma själv?

Absolut... men att skära i sånt där har man ju sedan tidigare bara dåliga vibbar ifrån... spricker ju över hela :mad:

Men dom skall väl å andra sidan inte heller ha några problem att skära ut åt en.

Någon som har några tidigare erfarenheter om detta?

Esquina skrev:
Absolut... men att skära i sånt där har man ju sedan tidigare bara dåliga vibbar ifrån... spricker ju över hela :mad:

Isf gör du åt helsike fel, förmodligen sågar du med för grovt blad.

Vafan förresten, säg inte att du har försökt skära typ 2mm plexi med mattkniv??? :kocko

Limstift skrev:
Isf gör du åt helsike fel, förmodligen sågar du med för grovt blad.

Vafan förresten, säg inte att du har försökt skära typ 2mm plexi med mattkniv??? :kocko

Tss, vad fick dit att tro att jag skulle skära i plexi med en mattkniv :kocko

Ja, det va lite grova blad... främst från trädslöjden i skolan förr ja kommer ihåg det.

Last edited:
varför köra med just plexi?? kör med polykarbonat! det är mycket mjukare och spricker inte som plexi gör! denna plast har jag för mig att man använder i visir etc. dvs splittersäkert! klarar säkert stenskott bättre!

cool_adde skrev:
varför köra med just plexi?? kör med polykarbonat! det är mycket mjukare och spricker inte som plexi gör! denna plast har jag för mig att man använder i visir etc. dvs splittersäkert! klarar säkert stenskott bättre!

Nä, ja har inte bestämt att det skall vara just plexi, bra att ni ger förslag på andra saker. Skall kolla närmare i saken vad det kostar osv.

Korkat eller?

Pär skrev:
polykarbonat eller lexan ska du ha !! omöjligt att krossa..

Är det inte lite korkat att försämra erat redan dåliga lyse på hojen?
Köp en ren cross eller RR hoj om ni ändå inte vill åka lagligt eller se ngt i mörker.

Personligen tycker jag att det har en viss töntfaktor när man har mörka kåp/lykt-glas. Men gör som ni vill, jag bara tycker............

JV skrev:
Är det inte lite korkat att försämra erat redan dåliga lyse på hojen?
Köp en ren cross eller RR hoj om ni ändå inte vill åka lagligt eller se ngt i mörker.

Personligen tycker jag att det har en viss töntfaktor när man har mörka kåp/lykt-glas. Men gör som ni vill, jag bara tycker............

Hehe, syftet med det hela är väl inte riktigt o försämra lysets förmåga. Utan att få hojjen att se snyggare ut.

Jag köpte från S-racing.
Det finns i olika färgtoner och klart, mitt är lätt tonat och besiktningen hade inga invändningar mot det.
Syftet kan vara estetiskt men för mig var det huvudsakligen att skydda mot stenskott. Lamphuset måste bytas i sin helhet om det går sönder och det är inte billigt.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7