Vart köpa stövlar i Sthlm?

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Fick hem mitt nya skinnställ o har smörjt in det osv, jättefint. Kom fram till att nuvarande stövlar helt enkelt inte når den stekarstandard nya stället håller! :tuttar

Orkar inte åka till Lelles och tänkte därför höra vilken affär närmare Sthlm man kan åka till istället? Lelles säljer ju exakt det man behöver till vad jag förstått helt OK pris, det är bara det att det är onödigt långt dit!

Någon som kan tipsa om en vettig stövel för ca 2500kr? Åker ingen bana utan den ska passa vardagskörning och passa till skinnstället som är vitt/svart/grått.

vad är det för ställ du har köpt?

och en fråga till ang. skinnställ - måste man smörja in ett helt nytt ställ innan man börjar använda det eller?

har alpinstars smx-plus (lite dyrare än 2500kr ) men sitter apskönt.

Fick hem mitt nya skinnställ o har smörjt in det osv, jättefint. Kom fram till att nuvarande stövlar helt enkelt inte når den stekarstandard nya stället håller! :tuttar

Orkar inte åka till Lelles och tänkte därför höra vilken affär närmare Sthlm man kan åka till istället? Lelles säljer ju exakt det man behöver till vad jag förstått helt OK pris, det är bara det att det är onödigt långt dit!

Någon som kan tipsa om en vettig stövel för ca 2500kr? Åker ingen bana utan den ska passa vardagskörning och passa till skinnstället som är vitt/svart/grått.

Tack för alla fina svar, nu är det bara att "kanske" åka till nåt kanske-ställe. Att jag missat alla såna, kanske inte. Åker kanske till Rollers för dom har Alpinestars Supertech till bra pris, kanske... :tungan

Ett nytt skinnställ kan man gott smörja in en gång innan man börjar använda det o sen en gång i slutet på säsongen, låta det dra in något dygn o sen dra av överflöd med en trasa. Blir mjukt o bättre skyddat mot väta! :)

Dock så är de ju inte kända för att varken vara snabba eller leverera rätt grejer vid postorderförsäljning...
Rätt grejor vet jag inte ännu ;)
Men snabbheten vet jag nu, beställde i onsdags och såg inte röken av stövlarna tors-fredag :(
Det lustiga var att jag ringde dit, beställde alltså inte via webben och tjejen sa att de skulle gå iväg samma dag och vara här dagen efter.

Kul det där med Lelles, säger som alltid att ska man handla där får man ta o åka dit. Finns en trevlig klädtjej där även om hon lagt på sig lite sista året! :va :tuttar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT