vart köpa nitrometan?

ok, tanken är att testa det lite på fiddyn innan jag börjar tanka bilen med det.
håller koll på EGT å lambda så bör det va lungt
blir med mappningsbart tändsystem å troligen sprut om det inte funkar med å bestycka förgasaren.

Läs lite om Nitrometan på stripbike.com där man går igenom alla aspekter.
http://stripbike.com/phpbb/viewforum.php?f=4

Kortversionen är: Det är dyrt. Man kan inte mäta sig till vad som är rätt, det kostar väldigt många trasiga delar. Mäta avgastemp är ju kul - men helt värdelöst. Mäta CO eller O2, lixom det hjälper ju inte.
 
hmm, jo iofs, men nu handlar det inte om SÅÅ stora pengar, skjuter man en vevstake eller smälter ner en kolv så kostar en ny komplett motor typ ett par tusenlappar
 
Snackade med chefen i dag, ska försöka få fram tändsystemet… om det går.
Annars kanske vi får ta det direkt från tillverkaren. Klart fiddyn ska köras på raketsoppa!!
Man kan ju inte vara som alla andra!
 
Det finns soppa i köping hos en kompis.om du är sugen.
 
Det finns soppa i köping hos en kompis.om du är sugen.

bra du kjell mannen :D
fixxa mina tädningesgrejjor, hur du nu gör så är jag nojd :tummenupp

hittade soppa nitro för 95kr/litern, dock verkar det va svårt med frakt, de flesta webbsidor uppger att dem inte skickar till privatkunder, antar att det har med ADR regler å göra...
 
Hur har du tänkt dej att få igång den där fiddyn,kicka? Med liten % nitro kanske det går men om du har för mycket % så kommer motorn att "baktända" och sedan är det adjö med den,nitro är till för tävlingsbruk och inget att hålla på å leka med!
MVH Peter
 
det slutade som så att jag lyckades få til en vettig bränslblandning med hjälp av bredbandslambda och ijustering av förgasaren, körde med moderata 15% nitro å resten mettis, om jag minns rätt en skvätt substiut till ricinolja i bränslet för å smörja lite.
köpte oljan och mettis via en lokal hobbybutik, mettis via förra firman jag jobbade på...,

täningen sköttes via ett megasquirt å en biltema tändpsole, va ju lite lurigt att logga med en laptop i ryggsäck men tillslut gick den hyffsat

fick aldrig nån möjlighet att bromsa den tyvär men vart ju helt klart en viss skillnad mot vanlig bf98 :yoparty

tröttnade dock ganska snart på att skruva med den dagligen som jag även har bilhobbyn som det största intresset

körde den ett tag med turbo oxå med halvkasst resultat och sålde iväg allt utom sugtrimmet,

summan av kardemumman är att den än idag (många år senare) fortfarande körs utan några problem med sprängda motorblock eller liknande, varvar moderata 12000 med den i dagsläget utan megasquirt och fortfarande fin i motorn osv. borstett från ett visst oljeläckage från bottenpluggen efter ett större antal oljebyten :):tungan

inte lika kul nu längre bara då alla polare gått över till att köra riktiga crossar, finns ju liksom inte så mycket att hämta i nån distans med en 117cc och 10" hjul när dem man kör med har 400+cc och riktiga hjul , men på bakhjulet är det ju ändå kul att köra :tummenupp
 
Generalagent för Vp soppa i sverige är

soders.se
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top