Vart köpa kläder + mc?

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Tjo på er!

Jag håller på och tar körkort nu och behöver då köpa kläder/hjälm och en mc.

Jag har varit runt o kollat lite och har hittat en er-5 som jag är lite intresserad av, men jag vill provsitta lite fler hojar innan jag bestämmer mig för vad jag ska köpa.

Jag har kollat dessa ställen:
Yamaha center
Honda center

Vilka mer finns det?

Jag har även hittat ett skinnställ som jag gillar på handelsboden, men jag får lite känsla av att det är för billigt där. Duger de kläderna? De har ju ce-godkända skydd o så.

Ha det!

-Karin

Johans mc

jag övningskörde på en er-5 ... väldigt lättkörd :tummenupp

kläder skall du handla utomlands om du vill ha bra priser. prova här köp där.

lilltryne skrev:
Vart ligger Johans mc?
" Företaget grundades i mars 1982 i Sävedalen. 1984 flyttade vi butiken till våra nuvarande lokaler på Gamla Tuvevägen 4, vid Backaplan. Våra fabrikat är Kawasaki och Triumph som vi båda är störst i Sverige på"

kolla här

Hej o välkommen :)

Ja det finns ju Sweden motorshops (backa bergögata) (import)
Superbike http://www.superbike.se/ (Suzuki)
Johans mc bakom backaplan (Kawa)

Sen är finns väl blocket och bytmc.se när det gäller begangnat.

Sen när det gäller kläder så är det inget fel på deras kläder.
Sen valet av skinn och allväder överlämnar jag till dig :)

ER5 är en trevlig hoj lätt och smidig.

Passa på att gå på mässan som är nu i veckan, där finns dom flesta hojarna på marknaden för provsittning och massor av kläder att prova.

http://www.flyingeagle.nu/ har skinställ för 3 lök som tydligen är helt ok. har för mig att Hultan köpte sitt ställ där.

vad gäller hojbutiker så finns också mc-shopen ute på ågatan i Mölndal, säljer ducati och suzuki men har lite andra märken också.

Bike?

Kanske ta en tripp upp till Trollhättan och Bike?
De har ett ganska stort utbud av nya och beg hojar samt lite kläder :tummenupp

Eller köp min fina SV ;)

/BW

Viglo skrev:
Även jag kan rekommendera en ER-5, då jag köpte en sådan till min fru förra året. En mycket trevlig och lättkörd cykel .

MVH Viglo
Billiga är de ju oxå! Är de värsta budgetcyklarna?

lilltryne skrev:
Billiga är de ju oxå! Är de värsta budgetcyklarna?

Nej.

Då skulle väl inte så många körskolor använda dom,så kvaliteten är det inget fel på.

Däremot är dom säkert förhållandevis billiga att tillverka då dom säkert görs i stora serier och är en hoj utan en massa dyra grejer som tex kåpor,racingdämpare osv.

För att få lite koll på den så slå in ER5 i sökmotorn (högst upp) och läs igenom trådarna.
Så får du en uppfattning om vad folk tycker om den :)

EDIT: kan för övrigt inte påminna mig om att jag läste en enda tråd i teknik o mekforumet om någon strulande ER5:a

Last edited:
Dem funkar skitbra , gör kanske "bara" 170 km/h men är roliga att köra och väldigt smidiga på kurviga vägar. En mycket bra första hoj skulle jag vilja säga.

MVH Viglo

ER5 har GPZ500 motorn som kawa har använt i diverse olika hojar sedan slutet av 80talet så den har inga barsjukdommar direkt utan är skottsäker och problemfri. Inget strul utan bara att tanka och köra.

Min första hoj var en er5:a och det är en kanonbra första hoj :tummenupp

lilltryne skrev:
Tjo på er!

Jag håller på och tar körkort nu och behöver då köpa kläder/hjälm och en mc.

Jag har varit runt o kollat lite och har hittat en er-5 som jag är lite intresserad av, men jag vill provsitta lite fler hojar innan jag bestämmer mig för vad jag ska köpa.

Jag har kollat dessa ställen:
Yamaha center
Honda center

Vilka mer finns det?

Jag har även hittat ett skinnställ som jag gillar på handelsboden, men jag får lite känsla av att det är för billigt där. Duger de kläderna? De har ju ce-godkända skydd o så.

Ha det!

-Karin

*/ ?>
Back