vart köpa framhjulslager kawasaki?

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
Någon som vet något stället som garanterat har inne? Gäller till en zx6r 98

Tack för snabba svar, det brinner i knutarna.

capi skrev:

Kolla nummret som är stansat på lagret och ring SKF eller Momentum.... Det är dessutom väldigt mycket billigare. Till min Suzuki går lagret på 90 kr från Momentum :)

Det finns säkert en SKF handlare i S-tälje!
Nån som säljer tätningar och lager..
Kolla Gula sidorna!

Kola numret ett 4 siffrigt typ 6502 eller vad dom kan heta!
Sedan så pinnar du dit!
Eller ta helt enkelt med dig lagret!

Köp heltätade..

RS2 tror jag dom heter!

Blir billigare än i Mc handeln!

Jag bytte nyss alla lager på min zx 6 r båda fram och bak. plockade løs hjulen och tog ut lagren, dom hade alla 5 lagrena hos min lokala skf handlare. dom kostade 450 kronor for alla 5 (Nkr.) Numren på dom var: 1 stk. 6006 (drev lager)
2 stk. 6005 (Framhjul)
2 stk. 6205 (bakhjul)

Alla 2rs dubbel tatade. (lagret som stod i drevet va øppet original varfør vet inte jag)

capi skrev:

Swerull i Weda. Som sagt skriv ner sifferkoden eller ta med dig lagrena. Om dom inte är gummitätade (2rs) så säg till personalen vad du skall ha dom till så kan dom svara på om det är bra eller inte. Ett gummitätat lager tål inte lika höga varvtal som lager med ståltätningar, gummit går sönder och lagret blir helt otätat eller tom blir dåligt av gummit som smiter in om det går för varmt.

Laste du inte det jag skrev i texten øver eller?. Har ju fan just plockad sønder sådana hjul..

Arctic#1 skrev:
Laste du inte det jag skrev i texten øver eller?. Har ju fan just plockad sønder sådana hjul..

Och det är helt självklart till 100% att det är exakt samma lager på en 98 jämfört med en 00 ???!!!! vavavavava??? :fatta!

Har du haft den sen den var ny ? Eller kan någon ägare innan ha bytt efter ett par våldsamma wheeleinedsättningar, och inte satt dit korrekta grejjer ? Många frågor..... få svar !!!!! :7peta

Last edited:
Ar val inget som ar 100% sakert men i alla katalger som jag sett sager dom at 98-01 ar samma så det får man val tro på??och om du tror at det går at satta in fel lager tror du tydligen fel... :kocko

Arctic#1 skrev:
Ar val inget som ar 100% sakert men i alla katalger som jag sett sager dom at 98-01 ar samma så det får man val tro på??och om du tror at det går at satta in fel lager tror du tydligen fel... :kocko

Njae, det var inte precis så att jag menade att det satt fel lager :6surkart utan mera att man satt dit ett par gummitätade itället för plåt tätade eller kanske helt öppna. Viket ger en väsentlig skillnad i max varvtal som de tål. Har du läst att det skall vara lika från 98-00 så stämmer det säkert. :tummenupp

Last edited:
Kawwa skrev:
Njae, det var inte precis så att jag menade att det satt fel lager :6surkart utan mera att man satt dit ett par gummitätade itället för plåt tätade eller kanske helt öppna. Viket ger en väsentlig skillnad i max varvtal som de tål. Har du läst att det skall vara lika från 98-00 så stämmer det säkert. :tummenupp

HMMM varvtal?? ja tror det blir ca: 3000/rpm i 300blås ganska långt ifrån maxvarvtal

Peter

andersson turbo skrev:
HMMM varvtal?? ja tror det blir ca: 3000/rpm i 300blås ganska långt ifrån maxvarvtal

Peter

Blir det inte mera snurr än så vid 300 så är det absolut inga probs med gummitätat. Som du säger, långt ifrån maxvarvtal.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...