Vart köpa/beställa godis?

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Är ute efter en dämpare och munstycken etc till min hoj nu. Handlarn har inga inne och jag vet inte när det kommer heller och jag e less på att vänta. Ni som har beställt grejor från Tyskland vart har ni vänt er då? KTM-Sommer.de och Schneidercycles.de är 2 jag hittat än så länge som verkar kunniga men de varierar lite i utbudet. Båda har "Carburetor-Kits" man kan beställa och en mängd dämpare.

Nån som har erfarenheter och vill dela med sig?

Mvh
Don Tomaso
 
dämpare

Jag har en helt ny "KTM supermoto" dämpare till dej om du är intresserad? ge mej ett vettigt bud isf.
 
Jag och en polare beställde "Carburetor-Kits" och DAM-dämpare från KTM-Sommer i Tyskland. Funkade kanonbra :tummenupp
Vi hade lite problem med den svenska posten, men när har man inte det :rolleyes:
Det sk "Carburetor-Kits" innehåller en ny platta till luftfilterburken för bättre insläpp samt större munstycken.
DAM-dämparen låter bra, är liten och lätt och ger motorn lite mer umpfh. Dämparen skall vara TUV-godkännd dvs 94db så att du kan åka på allmän väg.

Mitt tips, handla i Tyskland. Billigt och stort utbud :fakta
 
Köp INTE förgasarlittet från Sommer....
Du har inget behov av plattan du ska sätta på luftburken.
Ta istället bort hela sidan på luftburken, samt att du kapar bort hela ovansidan..

Köp sedan ett 165 huvudmunstycke, flytta upp nålen ett hack och en storlek större lågfartsmunstycke.

Men ljuddämparen kan du gott handla från Sommer!!
 
På -03:orna rekomenderas det ett 175 huvudmunstycke, lågfartsmunstycket behöver du inte byta, men höj däremot nålen ett snäpp.
 
kamikaze skrev:
På -03:orna rekomenderas det ett 175 huvudmunstycke, lågfartsmunstycket behöver du inte byta, men höj däremot nålen ett snäpp.

O fan... :rodnar

Jag hade 180 i min -02 och då gick den alldeles för fett...
men byta lågfart bör man nog göra iaf.... slipper alla avgassmällar då!!


/

M
 
avgassmällarna skruvar du bort på blandskruven.

-03 ska inte bestyckas lika dant som 02 eller äldre, vet inte varför men gissar att det bla. kan ha med den nya toppen att göra.
 
Tack för svaren! Vad gör nålhöjningen för skillnad?

Är det inte bättre att ha den dära plattan på sidan av luftburken, är ju ett filter på den som renar en del?

Kapa bort hela ovansidan? Räcker alltså inte med att ta bort den beryktade snorkeln?

Fan det vore bra om man kunde testa med lite olika inställnigar fram och tebax, men jag har så lite erfarenhet av såna här hojar så jag kommer nog inte kunna avgöra när den går bäst. Man kanske kan köra den i bänk nånstans och mäta?

Förresten, vad betyder det om hojen stannar när man gör stoppies och/eller hårda inbromsningar?

Mvh
Tomas
 
ta bort locket på sidan och kapa bort hela toppen!!

Nålen styr soppan på låg och mellanregistret...
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top