Vart köpa avgasfjädrar till Yoshi helsystem?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Under den årliga översynen av hojen har jag lyckats slarva bort nästan alla fjädrar som sitter uppe mot toppen på min hayabusa, avgassystemet är ett Yoshimura RS3 men jag antar att såna här fjädrar är rätt standard på de flesta system.

Avgasfjder.jpg

Vart hittar man såna här fjädrar? Jag har frågat den lokala Suzukihandlaren men dom har inga på hyllan och dom vill inte beställa efter heller eftersom frakten blir så dyr...:va

Ebay hittar jag heller inget på.

Köp då inte yoshimura original, kostar en bit över 80 spänn st.

Köpte några avgasfjädrar som va till en skoter egentligen men bara längden är rätt o att dom ser ut o va lika kraftiga så ska det ju inte va några problem.

Biltemas är 75 rep 90 mm, vilket jag antar blir för långt.

Alienmoto.se har 57mm (kollade på sådana igår). Om de har dessa i lager har jag dock inte en susning om.

Sen undrar jag hur fanken frakten kan bli dyr på ett par fjädrar? Bara att be leverantören att lägga i ett brev hem direkt till dig och du betalar i affären på studs. "Marknadsföring" kallas sådant... :/

Tack för tipsen, jag har beställt en näve fjädrar från Alienmoto nu.:tummenupp

Vete fan hur dom resonerar på MotorExpo här i stan, han sa att dom inte kunde beställa fjädrarna förrän dom hade mer beställningar från samma grossist. Annars blev frakten så dyr.

Har haft liknande diskussioner med dom tidigare och det är tydligt att dom inte vill ha några kunder, jag går då inte dit mer om det inte är kris.

Synd att jag inte han se det här tidigare...har en hel del fjädrar till övers som kan byttas mot lite fräs jobb eller dylikt.

Tack för tipsen, jag har beställt en näve fjädrar från Alienmoto nu.:tummenupp

Vete fan hur dom resonerar på MotorExpo här i stan, han sa att dom inte kunde beställa fjädrarna förrän dom hade mer beställningar från samma grossist. Annars blev frakten så dyr.

Har haft liknande diskussioner med dom tidigare och det är tydligt att dom inte vill ha några kunder, jag går då inte dit mer om det inte är kris.

Tipsa dom om det jag sa. En "jobbig" kund som bara ska ha några sketna fjädrar till avgaset kanske köper en ny hoj nästa gån de besöker butiken...
Jag vet, av erfarenhet, att det är skitlätt att tappa lusten som affärsinnehavare i Sverige. Men att missa gratispoäng och öppet mål är fan inte OK.

Synd att jag inte han se det här tidigare...har en hel del fjädrar till övers som kan byttas mot lite fräs jobb eller dylikt.

Ja just det, hade du någon topp som skulle masseras i fräsen? Bara att höra av dig, lite fullt upp nu fram tills mitten av mars men sen ser det ljusare ut i kalendern.:tummenupp

Tipsa dom om det jag sa. En "jobbig" kund som bara ska ha några sketna fjädrar till avgaset kanske köper en ny hoj nästa gån de besöker butiken...
Jag vet, av erfarenhet, att det är skitlätt att tappa lusten som affärsinnehavare i Sverige. Men att missa gratispoäng och öppet mål är fan inte OK.

Känner igen det där från tiden man höll på med hifi, i vissa butiker man på sin höjd besökte nån gång per år möttes man av ett "Tjenare Anders!", fick en kopp kaffe och en trave bluesskivor lades bredvid lyssningsfåtöljen (säljaren minns till och med vad man lyssnade på för slags musik).

På andra ställen orkade säljarna inte ens fråga om man behövde hjälp om man inte var 50+ och hade Armanikostym, ganska lätt att räkna ut hos vilka säljare man gjorde affärer.:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT