Vart köpa 720-liters akvarium ?

• Thread starter Thread starter s9d8as0vjk
  • Start date Start date
juha01 skrev:
Det där med att fiskar växer fort..

Var på forsmarks kärnkraftverk och tittade. Dom har en konstgjord "sjö" ute i havet dit allt vatten pumpas efter processen. (drygt att förklara, men det går säkert att googla fram, för er som är intresserade)
Vattnet är rent, så det är inga konstigheter, men den håller en temperatur (minns inte exakt) på typ 30 grader året om. Det var tydligen populärt att meta abborre i närheten! Dom växte nåt enormt enligt personalen!

Det är likadant nere vid Ringhals, var där i lördags och kände på vattnet (havet) det var ljummet. Skulle tippa på 25-30 grader, det hade gått att bada iaf. Det skall tydligen finnas havsabbore där pga det varma vattnet.

Hinkas skrev:
tråkig färg på den

..%5Cimages%5CproduktLista%5C94098.jpg

Det går alldeles utmärkt att bygga själv, jag slängde ihop detta 500 liters akvarie helt själv., 22 m.m. marinplyfa, 8 m.m glas, polyester behandlat inv. samt radier lagda med epoxymassa i alla hörn, samt ett par tuber silicon till rutan, byggde samtidigt in pumphuvud och så i ena hörnet, gjorde bakgrund av typ bergimitation, blev kanon, bara man skruvar med rostfri skruv och anv. polyuretanlim så går det bra, gjorde även förstärkningar av rostfri plåt tvärs över
karet.

Men vill man nu inte bygga eget så säljer Aquarie Africa i Norrköping ruggigt billiga nya akv. nästan ink. pris. Här e en bild på mitt iaf:)

Bifogat

• Dscf0783.jpg
    Dscf0783.jpg
    39.3 KB · Visningar: 89
  • Dscf2144.jpg
    Dscf2144.jpg
    73.7 KB · Visningar: 91
PLM, fan vad nice ! Tror jag har några glitterlacker hemma också ... en ett tjockt epoxylager ytterst. ;)

Dirtyjove, ser jäkligt sjysst ut ! Lite trist att man inte ser in på sidorna men det ser grymt ut iallafall. Bra jobbat. :)

Mr B skrev:
PLM, fan vad nice ! Tror jag har några glitterlacker hemma också ... en ett tjockt epoxylager ytterst. ;)

Dirtyjove, ser jäkligt sjysst ut ! Lite trist att man inte ser in på sidorna men det ser grymt ut iallafall. Bra jobbat. :)

jo visst ja vart helnöjd, tänkte sätta rutor på sidorna med, men fan de duger så, gött o ha bakgrund där med:)

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...