Vart hittar man vita högblanka bänkskivor?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag bygger en badrumsmöbel och skulle behöva få tag på en vit, högblank skiva i antingen laminat eller likvärdigt material.
Jag har hittat EN sådan skiva men det kostade 1500:-/ meter och även om jag bara ska ha en skiva i måttet 1260x500 så blir det för dyrt för ändamålet.

Någon som har nåt annat tips? Kanske känner ni till nåt bord med en sådan skiva eller bra butik med det jag söker?
Eller andra tips?

Högblank laminat från bänkskivetillverkare är nästan alltid dyrt, det du kommer hitta under tusenlappen är nog inte högblankt eller av vidare bra kvalite. Har du specifikt mått så kanske ett specialsnickeri, men du ska ha tur om de har högblank färg hemma. Inte så kul att ladda lack-pumpen med högblank för en enda skiva heller...
Det blankaste man kan hitta i billigt skivmaterial är köksskåp-liknande skivor, blanka men absolut inte högblanka. Finsnickerier har sånt...
/Finsnickarn

Både IKEA & Bauhaus har haft. Vet inte exakt pris men dyrt va de!

Även högblanka skåpsluckor från IKEA är apdyrt. Och inte är dom tåliga som bänkskivor heller. Det är väl iofs inget högblankt...

Ikea sägs det ja, men inte fan finns det något på deras förbannade skitsida :mad:

Jag har hittat nån form av plastmaterial men där slutade priset på nästan 3000:- :(
Alternativet är ju att köpa en vit skiva (trä) och sedan stryka den med fernissa men det orkar inte ens jag hålla på med till nåt så fånigt som ett badrumsskåp...

vet inte om bauhaus har högblank vit folie men folie på nåt billigt skit?
drog på sån folie på köksbänken hemma(vit med mönster). tvål o vatten, drog de runt hörn mm vart kanonsnyggt och hållt bra..
lätt o tvätta av.
men att köpa de dyra blir nog snyggare i slutändan. :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park