Vart hittar man billiga och bra dam kläder

lakrissmurfen

Newbie
Gick med
28 Sep 2009
Hoj
BMW S1000RR, 2011
Har lyckats övertala frugan till att ta MC kortet nu till våren. Hon kommer få ta över min VFR 750 till en början, handskar & hjälm har vi sedan tidigare men sedan kommer problemet.

Vart kan man hitta billiga men säkra jackor, byxor för dam? Vill ju inte lägga ner för mycket eftersom jag inte vet om hon kommer gilla det eller ej? Eller ska man vänta med det tills hon tagit kortet (man får låna full utrustning på körskolan)

tacksam för alla tips och förslag.

Blocket kicks ass... Hittade komplett bra utrustning till min tjej (förutom hjälm) i kanonskick för 2300 kronor (ställ, stövlar, handskar (iofs för stora) och ryggskydd).
Det finns ju även en hel del begagnat här på SH.

Blocket.se

Köp beggat. jag köpte grejer till min tjej, bortkastade pengar.:huvet
Blir hon biten så kan man köpa nytt senare..
Hänger det i gaderoben så spelar det ingen roll om det är nytt eller beg.

Ja det är ju det an är rädd för. Bara för att hon gillar att sitta bak på när jag kör, så är det ingen självklarhet att hon kommer gilla att köra själv.

Hur har det gått för er? Kör era frugor själva eller bara med er eller inte alls?

Tror det får bli att gå igenom blocket och SH och se om man hittar något beggagnat.

Ja det är ju det an är rädd för. Bara för att hon gillar att sitta bak på när jag kör, så är det ingen självklarhet att hon kommer gilla att köra själv.

Hur har det gått för er? Kör era frugor själva eller bara med er eller inte alls?

Tror det får bli att gå igenom blocket och SH och se om man hittar något beggagnat.

Jag hittade utrustning, allt utom hjälmen på blocket för 4500:- i fint skick. Hon gillar att åka med mig och vill göra det så ofta som möjligt. Beror bara på att hon vill veta att jag kör ansvarsfullt.. Hon tror inte jag gör det annars hehe:glömdet
Hon har varit inne på att ta kortet själv men "inte just nu" tyvärr. Hade vart lite enklare om man vill iväg på semester försöker jag.. UTAN SIDOVAGN på bladen.

Min fru gillar inte att åka bak. Det skall köras själv, EU-moppe då eftersom hon inte har något mc-körkort.
Införskaffade ett beggat Gore-Tex ställ från blocket till henne för ändamålet.
Kostnad 1000:-, hade visst kostat 5000:-. Syntes inte att det var använt ens.
Tror mycket som är till salu är i riktigt fint skick då det inte används så ofta.

Är oxo ute efter billig utrustning till min tjej. Vill helst inte lägga ut mer än 5k för ett helt set till henne (hjälm, ställ, ryggskena, handska, stövlar) eftersom hon inte kommer åka med särskillt ofta, räknar med ca 5 ggr per säsong.

Vi har letat på blocket, men hittar inget som ens är i närheten av hennes storlek, 163cm 50kg. Vill inte heller ha nått ruttet ställ från tidigt 80-tal :död.

Är tacksam för alla möjliga tips.

Vad har hon för storlek?

Fick in ett Beg Jofama ställ i nyskick.
Hänger på firman så jag vet inte storleken men det var litet.

Annars så är ju ett formsytt PSI ställ helt rätt.
Kan få dem i vilka färger hon vill.

ska ni köra en del privat så köp då begagnat så hon har utrustning. ska hon bara köra på skola så kan hon ju börja med att låna av dem så får ni se om hon verkligen vill ha kortet(vilket jag tror hon vill :D)

jag köpte nytt själv(hade råd med det allt inkl hjälm 10 000kr fick en del rabatt) när jag skulle ta mitt kort förra året för jag vägrar åka på bönpallen, fan så åksjuk jag blev- en gång aldrig mer så det fick bli ett eget A-kort :D

Last edited:
Är oxo ute efter billig utrustning till min tjej. Vill helst inte lägga ut mer än 5k för ett helt set till henne (hjälm, ställ, ryggskena, handska, stövlar) eftersom hon inte kommer åka med särskillt ofta, räknar med ca 5 ggr per säsong.

Vi har letat på blocket, men hittar inget som ens är i närheten av hennes storlek, 163cm 50kg. Vill inte heller ha nått ruttet ställ från tidigt 80-tal :död.

Är tacksam för alla möjliga tips.

blocket är kanon för att fynda hojkläder/utr. till tjejer. verkar som att de flesta som köpt kläder inte kommer längre än så med sina kort...
Storleksmässigt borde det inte vara svårt att hitta kläder, vet flera som är i din tjejs storlek som hittat utr. utan problem. annars får man kolla runt i de närliggande hojbutikerna (reautbudet är ett tips med tanke på hennes storlek)

Se tills sa hon fixar kortet forst sen koper ni vad som behovs. Korskolan har det som behovs.

Ta kortet ar fan ingen dans pa rosor som vi alla vet

tack för alla bra svar. Hon har storlek xs på gortex och s på läder jackorna vi testat. vanligen strl 38. Har dock kollat nu med hennes trafikskola och dom fixar allt så det blir nopg till att hon kör med deras kläder tills hon har kortet och om hon vill så fixar vi resten då, om vi inte får ett riktigt bra pris. Här nere i Tjeckien så får man bara övningsköra med trafikskolan så det kommer bara bli körning med dom.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph