Vart hittar jag vägghängt parasoll?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tjejen såg en smart lösning på parasoll i nåt byggprogram på tv men hon kommer inte ihåg vilket dessvärre.
Det var en snygg box på väggen som man öppnade och fick då fram ett parasoll som vecklades ut och var således frihängt utan störande fot, och det var dessutom ganska stort.

I dagsläget har vi ett ganska stort parasoll som hänger från sidan men vi har en liten veranda i söderläge i stugan där det inte får plats med ett sånt utan att det blir i vägen så den här lösningen låter perfekt.

Någon som vet vad jag söker? Skulle gärna hitta det utanför Sveriges gränser då jag skulle vilja ha flera exemplar och priserna läs ju vara lägre där...

Verkar ju dock inte komma från någon box. Känns ju som det blir lite svårt att få in ett vanligt parasoll i en box överhuvudtaget.

http://www.mortonparasols.co.uk/wall_mounted.htm

Edit: Ihopfällt blir ju det länkade ganska så slimmat så man kan väl om man vill bara bygga en "box" och montera väggfästet inuti.

Last edited:
Jag såg också ett byggprogram för någon vecka sedan fast där var det en torkvinda som fälldes ur från en ganska smäcker vägglåda. Det är inte den du tänker på?

Menade hon ett sådant där segel man spänner upp eller?

Nix, ett sånt har jag liggandes men har inte kommit på en vettig lösning för upphängning av det som samtidigt går att veva upp.

Verkar ju dock inte komma från någon box. Känns ju som det blir lite svårt att få in ett vanligt parasoll i en box överhuvudtaget.

http://www.mortonparasols.co.uk/wall_mounted.htm

Edit: Ihopfällt blir ju det länkade ganska så slimmat så man kan väl om man vill bara bygga en "box" och montera väggfästet inuti.

Nej, inte ett sådant men det där var ju faktiskt en helt ok lösning om jag inte hittar det jag söker :tummenupp

Jag såg också ett byggprogram för någon vecka sedan fast där var det en torkvinda som fälldes ur från en ganska smäcker vägglåda. Det är inte den du tänker på?

Precis vad hon menar!

Sofias änglar!

Kan tänka mig att det var något sådant, trots att hon kallar det byggprogram :rolleyes:
Det kanske är bra, jag har inte sett annat än reklam för det men jag tål inte den glada jävla gotlänningen och den andra fjanten bara.

Jag kollade kanal 5's hemsida och hittade inköpslistor men där fanns inget men alla listor verkar inte ligga där så jag får maila dem!

Återigen, vad skulle man göra utan sporthoj?

/Skrivet på min laptop med en bajsande bebis i knät :död

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...