Vart hittar jag "söta mössor" för bromsvätskebehållaren?

grejjen med den söta mössan är att vi kör så hårt med hårda inbromsningar och när solen steker på oss och bromsvätskan så har den lättare att koka =) därför skyddar vi den med svettbandet typ från HM men ja ingen av oss behöver ju igentligen:tuttar den men de ser ju fränt ut :yoparty

Men det går ju inte att kalla sig tuff kille när man kör med ett pastellfärgat tygband, det verkar ju rena discofjollet. Nästan värre än en radfyra.

Så här ska ser ett fett bromsburksband ut!

Bifogat

• Thrall_10NailSpikes1.jpg
    Thrall_10NailSpikes1.jpg
    23.2 KB · Visningar: 96
grejjen med den söta mössan är att vi kör så hårt med hårda inbromsningar och när solen steker på oss och bromsvätskan så har den lättare att koka =) därför skyddar vi den med svettbandet typ från HM men ja ingen av oss behöver ju igentligen:tuttar den men de ser ju fränt ut :yoparty

Kanske skyddar mot solen när du tokbromsar och står still, man vill ju inte ha bromsfading då!
Annars har det ju motsatt verkan, för att förklara i mer termodynamiska termer för att det inte ska missuppfattas:
Truckers har ju cola-burken hängandes i backspegeln för att den ska bli kall, även på sommardagar! Termodynamisk hokuspokus alltihop, eller!
Av med svettbandet och upplev bättre inbromsningar.

Men det går ju inte att kalla sig tuff kille när man kör med ett pastellfärgat tygband, det verkar ju rena discofjollet. Nästan värre än en radfyra.

Så här ska ser ett fett bromsburksband ut!

Har själv ingen mössa på min behållare anser att jag inte är den typen som behöver den =) men på den du hitta så kanske man ska ändra sig och skaffa sig en lite mera hård sak :yoparty

Kanske skyddar mot solen när du tokbromsar och står still, man vill ju inte ha bromsfading då!
Annars har det ju motsatt verkan, för att förklara i mer termodynamiska termer för att det inte ska missuppfattas:
Truckers har ju cola-burken hängandes i backspegeln för att den ska bli kall, även på sommardagar! Termodynamisk hokuspokus alltihop, eller!
Av med svettbandet och upplev bättre inbromsningar.

Svar JA! håller helt med dig är ju bara när man står still eller bromsar tok hårt men annars är de mest joll :tummenupp

Syftet är väl att den ska suga i sig bromsvätskan om plastkärlet skulle gå sönder.

Jo och kvadda bromsvätskebehållaren gör man ju 3-4 gånger i veckan så man kanske ska ha några extra i reserv att byta i mellan ;)

Kestackt! Det plus att skydda från solen.

Har man det som argument ska man be mormor sticka långa muffar att trä på bromsslangarna istället för det är ju där större delen av oljan man använder finns.

vafalls!??

luvtröja över skinnstället är kanske det största som hänt inom mc-världen!

Precis. :yoparty
:rolleyes:

Men allvarigt det är ju kul att man vågar stå upp och bejaka sin kvinnliga sida genom att trä på små fluffiga muffar på attiraljer på hojen som behöver lite gosigt värme eller kylande effekt.:tummenupp

För det måste ju kyla något helt kopiöst när man får på ett svettband på behållaren.

Last edited:
Jo och kvadda bromsvätskebehållaren gör man ju 3-4 gånger i veckan så man kanske ska ha några extra i reserv att byta i mellan ;)

Bruket av dessa strumpor kommer ju från banhojarna, och var såvitt jag förstår en säkerhetsåtgärd vid krash för de som inte hade riktiga rejsbromskärl i metall, som på ISR tex.

På gathojar har man ju ofta helt andra mer akuta problem än utspilld bromsvätsa när man vurpat. ;)

Jag tar mig friheten att rå-bumpa denna asgamla tråd!! Vad kallas mössorna? Vart finns dom? Jag vill ha ett par! :D

20140414_183502.jpg

Man fick dem med bärsen på förr i tiden!
Bilden på sned för extra realism :fyllisar

Fett :) Haha, nä men att det är vanliga vristband fattar man ju, men tänkte om någon börjat specialtillverka. På tuben har dom ju massa fräna mc loggor o.s.v :tummenupp

Det går att beställa egna tryck/broderingar på svettband på en del sidor, dessutom finns ebay med hur många olika svettband som helst.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti