Vart hittar jag ett svartjobb?

• Thread starter Thread starter AGE
  • Start date Start date
Det som ställer till en aning är att man får bara tjäna 50k per halvår, och med det jobbet jag har nu så är lönen förskjuten en månad vilket innebär att man på en sommar lätt kommer över sina 50 för halvår 2 och således inte kan få fulla lån även om man behöver det.

Ja det är ett satans gnäll. Till och med de som tjänar för mycket känner sig orättvist behandlade.
Bjäbb bjäbb bjäbb.

Ja det är ett satans gnäll. Till och med de som tjänar för mycket känner sig orättvist behandlade.
Bjäbb bjäbb bjäbb.

Det är sällan man vill erkänna att bonny besitter vidom men han skrev nyligen något om att med sådana här problem är man glad att bo i Sverige och det tackar jag både nuvarande och tidigare regeringar för

För en gångs skull hade han en poäng.

Det är sällan man vill erkänna att bonny besitter vidom men han skrev nyligen något om att med sådana här problem är man glad att bo i Sverige och det tackar jag både nuvarande och tidigare regeringar för

För en gångs skull hade han en poäng.

Mackan and bonny sat in a tree, käjj-ajj-äss-äss-ajj-än-dji...

:hihi

Mycket förolämpningar i den här tråden, det är kul. :)
Och för att undvika att en bra tråd utmynnar i konsensus så kör jag några random oförskämdheter:

1. Jävla bidragstagare
  2. Samhällsparasit
  3. Du är kreti och kompis med pleti
  4. Dra helvet

DU jag har inte förolämpad eller skändat DIG en endaste gång.

I övrigt lämnar jag denna diskussionen medans jag skrattar gott :D

/"dubbelmoralens konung det är jag, talar om för andra hur man ska leva hur man ska va, men själv gör jag ej ett smack, jag bara väntar ut effekten, av allt skevt som jag sagt"

Last edited:
Inte läst hela tråden men..Pluggar man inte för att tjäna på det längre fram?
Jag menar man måste offra lite för att komma någonvart, många..inte alla(!) gnäller att studentar har så lite pengar..men ändå kan dom springa på krogen eller nationer och bli fulla 3-5 dar i veckan..hur kommer det sig?
Inte ens fastanställda har ju råd med det..
Jag vet att spriten är billigare på nationer..det fattar jag inte heller..vad har den med studier att göra? Inte ett dugg..snarare tvärtom..super ju bort hjärncellerna ju hehe!
Förstår att dom som pluggar ska få billigare resor mat osv..och att vissa har det väldigt knapert tex dom som inte kan få hjälp hemifrån..och att om man vill jobba skulle dom höja taket för hur mkt man får tjäna innan bidraget dras in.
Man har ju jobbat för det....det ska löna sig! =)
Hörde en tjej som ringde in till P3 för ett bra tag sen, hon ville att man skulle ha bidrag även på somrarna..för man skulle ju leva då med..?
Vad lär man sig då..jo..jobba och klara sig själv det behöver man ju inte..bara att anmäla sig till nån kurs..plocka ut bidrag sen bär det av på krogen!
För en viss del behövs ju inte betalas tillbaka..iof inte så mkt men ändå..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph