Vart hittar jag död-mans-grepp?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har för mig att jag sett en sån där snygg grejj med kombinerad tempmätare och död-mans-grepp i ett, nån som vet vilken jag menar? Vore bra att ha koll på temperaturen samtidigt, speciellt nu när man kör is.
Om inte, vad ska man ha för grej? Då jag kraschar hela tiden så tyckte polaren att jag behövde ett sådant och nu när man har finndubb så känns det mer motiverat än tidigare om jag säger så :rolleyes:

Dee_cati skrev:
Jag har för mig att jag sett en sån där snygg grejj med kombinerad tempmätare och död-mans-grepp i ett, nån som vet vilken jag menar? Vore bra att ha koll på temperaturen samtidigt, speciellt nu när man kör is.
Om inte, vad ska man ha för grej? Då jag kraschar hela tiden så tyckte polaren att jag behövde ett sådant och nu när man har finndubb så känns det mer motiverat än tidigare om jag säger så :rolleyes:

Direktlänk till sidan: http://www.nissesmc-butik.se/Shop/Index.php?ArticleId=81-197

Dee_cati skrev:

http://www.radne.se/Store/Product/ProductDetails.aspx?PartNo=4848

Annars vet jag inte vart du får tag på det, skit i det, sätt på slicks och häng på till södertälje istället på söndag. Jag o Stoffy ska dit. :yoparty

Såg att han som körde Husqvarna (äldre hojen, vit) eller var det var i söndags hade tempmätare på kylarlocket.

Dödmansgrepp finns på båttillbehörsaffärer (Ex Båtsam i Kvicksund).

Mvh Ola

Hulkster skrev:

Tackar, en sån får det bli om jag inte hittar just den jag letar efter som var kombinerad död-grepp ihop med tempmätare på typ en aluminumplatta.

RaceMe, den där passar husas slangdimension? Bara kapa och trycka dit den då och slänga ner givaren. Är det 1/4-anslutning, stog inte.
Jag ska ju ut och köra på isen medans den fortfarande ligger där. Hur grymt som helst med finndubb :yoparty Sen har jag inte kört bana ännu med motardgrejjerna och vill nog inte börja inomhus... Sen saknar jag en tätning till mitt beringer-ok *bara bortförklaringar :D *

Skeebum, det måste jag missat totalt. Det var inte han med CR500:an då, han som plogade banan? Det låter jäkligt smidigt men hur fan löser man det med kabeldragning? Det är motortemp jag vill ha, det glömde jag skriva....

Dee_cati skrev:
Det var inte han med CR500:an då, han som plogade banan?

Nej, den äldre hojen.

Dee_cati skrev:
Det låter jäkligt smidigt men hur fan löser man det med kabeldragning? Det är motortemp jag vill ha, det glömde jag skriva....

Ok, då var det fel. Han hade bara bytt ut sitt kylarlock, så han mätte vätsketempraturen.

Duells(.se) har lite olika varianter på dödmansgrepp. dom flesta mc handlare kan ta hem grejer från dom

Skeebum skrev:
Nej, den äldre hojen.

Ok, då var det fel. Han hade bara bytt ut sitt kylarlock, så han mätte vätsketempraturen.

hehe, fyfan vad korkad jag är, jag läste TANKLOCK! Det borde fungera lika bra det då det inte sitter termostat och då går det ju runt och då har man lite hum om det ändå. Får kolla upp det på lördag igen. Du ska med i helgen va?

Båtsman skrev:
Spaden kolsva på lördag

Jag var inte helt förtjust i den nya banan, den gamla var bättre och snabbare. Var du med och körde där nån gång när vi var där? Kommer inte ihåg någon med cr500 dock.
Örebro blir det nog kanske på söndagen om vi kan få tag på någon som vet mer om de som har hand om det. Södra Kärsta är det iaf tror jag, men mer vet jag inte tyvärr.

Dee_cati skrev:
Jag var inte helt förtjust i den nya banan, den gamla var bättre och snabbare. Var du med och körde där nån gång när vi var där? Kommer inte ihåg någon med cr500 dock.
Örebro blir det nog kanske på söndagen om vi kan få tag på någon som vet mer om de som har hand om det. Södra Kärsta är det iaf tror jag, men mer vet jag inte tyvärr.

Nix, har inte kört en meter i år. :gråta
Ska försöka ta mig dit i morrn. Antingen Spaden eller Rotsjön. Man åker ju förbi där i vilket fall. Är väl där runt lunch i så fall

Båtsman skrev:
Ska försöka ta mig dit i morrn. Antingen Spaden eller Rotsjön. Man åker ju förbi där i vilket fall. Är väl där runt lunch i så fall

Vi som åker från Arboga åker inte förbi Rotsjön. Du kan väl ringa till mig och berätta vart ni åker.

Ola Jacobsson
070-3680200

Båtsman skrev:
Nix, har inte kört en meter i år. :gråta

Förra helgen började de köra tidigt, runt 10-tiden och de gav upp runt 14-tiden. Det lutar väl åt att det blir spaden (rotsjön såg sugig ut senast men jag kör hellre där på en snabbare bana) för jag hittar ingen som vet om det är körning i körsta och det är inte uppdaterat på skojonhoj.se :(
Ola, ring mig ikväll om jag inte har hört av mig!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman