Vart hitta "svänghjul" generator

db001

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2023
Hoj
Benelli 1130 tnt // versys 650
Hej någon som vet vart man kan hitta generator svänghjul till benelli tnt 1130.

Håller på söker ihjäl mig.

Läste nånstans att Speed Triple 995 ska ha samma, kan de stämma?

IMG_20230421_194511.jpg

Vet ej exakt namn så ha överseende ?

Bilden säger ju inte mej så mycket, men generatorer finns på Ebay för småpengar.

Menar du motorns svänghjul till tändsystemet så hittade jag inga på Ebay.

Vad säger benelli skälva då? För naturligtvis du har väll mailat benelli och frågat om dom har nya original reservdelar.

På sprängskissen heter den female coupling

Bilden säger ju inte mej så mycket, men generatorer finns på Ebay för småpengar.

Menar du motorns svänghjul till tändsystemet så hittade jag inga på Ebay.

Vad säger benelli skälva då? För naturligtvis du har väll mailat benelli och frågat om dom har nya original reservdelar.
Generator har jag koll på, men denna del sitter på insidan från motorn i splines så sätter man generatorn i den. Det är denna som snurrar generatorn.
Ska kolla med benelli.

Vi åker till lelles idag och ska kolla om det är samma som till speed 995an.

Problemet är att den inte laddar då det ser ut som splinesen har nöts bort så den står i princip still

Jag såg den tråden, därav ska vi till lelles idag. Dom kör ju Triumph så får se om dom har någon hemma :) hoppas...

Håll inte andan för delar på hyllan bara.

Jag var hos Cross och Endurokompaniet i Kållered i veckan för att köpa ett drivpaket till en 640 LC4. En KTM.
Som dom är återförsäljare för.

Dom kunde beställa åt mig.
Det kan jag också. Någon annanstans ifrån.

Ett drivpaket. Inte ens sådant finns i lager längre. Herreguuuuuud....

Generator har jag koll på, men denna del sitter på insidan från motorn i splines så sätter man generatorn i den. Det är denna som snurrar generatorn.
Ska kolla med benelli.

Problemet är att den inte laddar då det ser ut som splinesen har nöts bort så den står i princip still

Jösses. Det där är ju något grundläggande fel. En ny del riskerar att nötas ner på samma vis - och generera skador på vevaxel dessutom. Urs!

Jag hade nog gärna kallat den delen för "medbringare". Det kan vara fel, men det är det som flyter upp i skallen när jag ser den.

Ska kolla med benelli.

Tja nya splines går ju att fixa i det Gammla huset.

Är ju bara att fräsa/svarva bort trasiga splines o fräsa 4 kantigt hål.

Fräsa ny fyrkant med nya splines pressa ihop o tiga fast.

Antar att det ligger gummi koppling i mellan som på en ejektorpump/motor

Jösses. Det där är ju något grundläggande fel. En ny del riskerar att nötas ner på samma vis - och generera skador på vevaxel dessutom. Urs!

Jag hade nog gärna kallat den delen för "medbringare". Det kan vara fel, men det är det som flyter upp i skallen när jag ser den.
Precis, tror det är bulten som är problemet. Sitter med locktite org. Men släpper tydligen likaså. Så ligger den och nöter bort splinesen.

Fanns hemma till Triumph men va vissa skillnader så vågade inte chansa....1200:-
Sitter även bara mutter på triumphen medans det sitter med bult och en låsbricka med 2 piggar på benelli.

Får kika vidare, försöka hitta någon återförsäljare som säljer delar till den.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti