Vart hitta renoveringsobjekt inför vintern?

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Jag har så smått börjat fundera på vad nästa vinterprojekt ska bli och undrar vart sjutton man hittar lagom kraschade hojar till bra pris? Helst skulle jag vilja hitta en R1 -98 som jag skulle kunna skrämma liv i. Eftersom man kan hitta en lagom sliten -98 för sisådär 35k får slutnotan inte hamna på mer än ca 25k för att det ska vara mödan värt. Är detta en omöjlighet? :va

Last edited:
Jag har så smått börjat fundera på vad nästa vinterprojekt ska bli och undrar vart sjutton man hittar lagom kraschade hojar till bra pris? Helst skulle jag vilja hitta en R1 -98 som jag skulle kunna skrämma liv i för sisådär 25k inkl. allt. Är detta en omöjlighet? :va

hittade en harleyram på blocket......sorry glömde du har lite för små ballar för det :D

men allvarligt skämtat så en lagom skrotad båge från dyshkland.. jag kan följa med så handlar vi sprit också

köp en färdig.. sen köper du nån riktigt gammal hoj för runt10 papp o bygger nå kul av den :tummenupp

köp en färdig.. sen köper du nån riktigt gammal hoj för runt10 papp o bygger nå kul av den :tummenupp

En -98 är ju en riktigt gammal hoj! :)

När jag är klar vill jag ha något som är värre än min nuvarande båge. (zx6r -00) En ur-retta känns som det bästa och billigaste alternativet att uppnå detta. Men som du säger, det mest ekonomiska är nog att köpa en lagom sliten men fungerande och lägga tiden på nåt annat. :)

kom igen nu linus.. visa att du ockjså är lite gay =)

Gå och lägg dig bonnläpp!

Last edited:
ja typ en gammal stelbensram med maffig öhlinsUSD =)
totallt onödigt men satan läckert =)

kom igen nu linus.. visa att du ockjså är lite gay =)

http://www.blocket.se/vi/12531569.htm?ca=4_s
denna går ju lätt o få ned i pris.. sen att de står ombyggd chopper mm i papper öppnar ju för massor..
ner med styrhuvve o rejka ut totalt... fet usd från en cross. bygg om bakdämpningen så de inte syns oså nå feta 3 ekrade sporthojs hjul.. hur coolt som helst o max 20 papp bort med inköp o allt :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/12531569.htm?ca=4_s
denna går ju lätt o få ned i pris.. sen att de står ombyggd chopper mm i papper öppnar ju för massor..
ner med styrhuvve o rejka ut totalt... fet usd från en cross. bygg om bakdämpningen så de inte syns oså nå feta 3 ekrade sporthojs hjul.. hur coolt som helst o max 20 papp bort med inköp o allt :tummenupp

så kan man ju inte göra..

ingen yamharam...usssssh.. hittade en riktigt harleyram så man får i riktigt motor.. sedan får man inte rejka så mycket.. så brant styrvinkel som möjligt.. så den blir kort och fet.. r1gafflar eller något fram .. stelbent. och sedan ett 300 eller 280 bakhjul.. väghållning i fram.. BIG balls in the back :yoparty

Jag har så smått börjat fundera på vad nästa vinterprojekt ska bli och undrar vart sjutton man hittar lagom kraschade hojar till bra pris? Helst skulle jag vilja hitta en R1 -98 som jag skulle kunna skrämma liv i. Eftersom man kan hitta en lagom sliten -98 för sisådär 35k får slutnotan inte hamna på mer än ca 25k för att det ska vara mödan värt. Är detta en omöjlighet? :va

Synd att du missade anonsen på en yamaha R1 98a på blocket för bra billigt o (ej smäld/stuntkörd för 20000, men så kan de gå när man inte e kvik :D

Synd att du missade anonsen på en yamaha R1 98a på blocket för bra billigt o (ej smäld/stuntkörd för 20000, men så kan de gå när man inte e kvik :D

Skall man hinna dessa får man ringa o säga man är på väg med casch på fickan, ändå så är det inte säkert man hinner först fram..

Ja den va vurpad på vänstersidan, motorn fungerade men hade fått en skrapskada i ena motorkåpan, men ändå billigt med 20000, om man får tänka vad man får ge för en R1a 98a, mycke skoj för pengarna o många delar går ficksa utan o kosta på allt för mycke om man e händig, fast vet att priset går ner när den inte e regad, här e en bild på den. annars har jag sätt R1a 98or o 99or för mellan 25-35, de va ju renoveringsobjekt han skulle ha eller hur löd hans annons?

Bifogat

• 8375289493.jpg
    8375289493.jpg
    54.6 KB · Visningar: 143
Last edited:
Ja den va vurpad på vänstersidan, motorn fungerade men hade fått en skrapskada i ena motorkåpan, men ändå billigt med 20000, om man får tänka vad man får ge för en R1a 98a, mycke skoj för pengarna o många delar går ficksa utan o kosta på allt för mycke om man e händig, fast vet att priset går ner när den inte e regad, här e en bild på den. annars har jag sätt R1a 98or o 99or för mellan 25-35, de va ju renoveringsobjekt han skulle ha eller hur löd hans annons?

Vad jag kommer ihåg av annonsen var inte motorn riktigt hel, men han trodde att en 1000-lapp och lite jobb var det enda som behövdes. Dessutom gick den tydligen inte att regga heller och då var det väl inte så extremt billigt? Det kan ju dock hända att jag kommer ihåg fel, men det tror jag inte. :)

Ahh, men den va väl vurpad? Vänstersidan va väl mosad om jag inte minns fel med genomslipad motorkåpa och allt vad det va.

Lugn Hannez, jag lägger ett skambud på din båge till hösten! :tummenupp

Last edited:
Annars finns de mer hojar ute på annons bara man håller ögorna uppe o ser sig omkring, sen gör de mycke vad man har tängt sig o hur gammal den ska vara, hitta en Yamaha FZR1000 91a annars för 10 lakan, kanske skule vara något o renovera. om man vill ha en sådan klinod.

Såg nu i ditt första inlägg yamaha R1 för runt 35pap o slänga delar för 25pap för o vara värt mödan, har funnit några R1or, men de e väldigt svårt o hittade R1or för den pengen som e reg.

Ska den användas på gatta eller på barna?

Man vill ha all fackta inte halva.

Bifogat

• 9743489042.jpg
    9743489042.jpg
    47.5 KB · Visningar: 64
Last edited:
Annars finns de mer hojar ute på annons bara man håller ögorna uppe o ser sig omkring, sen gör de mycke vad man har tängt sig o hur gammal den ska vara, hitta en Yamaha FZR1000 91a annars för 10 lakan, kanske skule vara något o renovera.

Vart och vad söker du på när du hittar sånt där? Jag lyckas aldrig hitta några annonser med krockade hojar. :va

En retta -98 ligger närmast till hands då det är en hyffsat modern konstruktion med potent motor. Helst skulle jag villja ha en -04 men så långt räcker inte pengarna. :(

edit: Dumt av mig att inte nämna att den ska vara gatreggad. Det jag menade med priserna i första inlägget var som följer: Jag tror att man kan köpa en sliten, men reggad och fullt körbar -98 för 35k. Därför vill jag inte att mitt projekt ska bli dyrare än 25k. Slutar det på samma summa som att köpa en färdig försvinner lixom poängen. :)

Last edited:
Vart och vad söker du på när du hittar sånt där? Jag lyckas aldrig hitta några annonser med krockade hojar. :va

En retta -98 ligger närmast till hands då det är en hyffsat modern konstruktion med potent motor. Helst skulle jag villja ha en -04 men så långt räcker inte pengarna. :(

edit: Dumt av mig att inte nämna att den ska vara gatreggad. Det jag menade med priserna i första inlägget var som följer: Jag tror att man kan köpa en sliten, men reggad och fullt körbar -98 för 35k. Därför vill jag inte att mitt projekt ska bli dyrare än 25k. Slutar det på samma summa som att köpa en färdig försvinner lixom poängen. :)

Oftast e jag ute på blocket, där jag letar delar själv till mitt bygge, o nästan allt har jag funnit på blocket till min reta, några saker här på SH har jag okså hittat, men de tar tid o leta efter saker som normalt kostar mycke hittar jag för halva priset, alla har inte sånnt tålamod o leta tills man hittar rätt saker till halva priset eller billigare, jo jag har okså samma problem o hitta smälda hojar som man kan renovera upp, såg för ett tag sen den här hojen okså för 17000kr en suzuki gsxr 750 99a :D

Bifogat

• suzuki gsxr 750 -99 krockad.jpg
    suzuki gsxr 750 -99 krockad.jpg
    46.9 KB · Visningar: 88
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti