Vart hitta plastdjur i naturlig storlek?

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Har en djurintresserad vän som jag tänkte överraska med en ko eller ett får i naturlig storlek när hon fyller år, men vart fasen hittar man sånt?
Vet att jag har sett ett ställe mellan Borås och Jönköping någonstans, och vet att jag skrev ner webadressen nån gång men den har försvunnit (tack Nokia).
Om ni har några tips på vart det finns och vad det kan tänkas kosta så är jag tacksam :tummenupp

Vart i landet det finns spelar mindre roll.

Stället du syftar på ligger väl på den gamla Rv40 precis efter den första fartkameran efter Borås. Bredvid ett möbelvaruhus. Vad stället med djuren heter vet i f..n men det är ett klatschigt namn på möbelfirman.

Annars har dom får i naturlig storlek i dom mörka affärerna:va på andra långgatan, gav ett sådant som present till en polare som åkte till Afganistan:D .

Stället du syftar på ligger väl på den gamla Rv40 precis efter den första fartkameran efter Borås. Bredvid ett möbelvaruhus. Vad stället med djuren heter vet i f..n men det är ett klatschigt namn på möbelfirman.

Annars har dom får i naturlig storlek i dom mörka affärerna:va på andra långgatan, gav ett sådant som present till en polare som åkte till Afganistan:D .

Jo det är det stället jag tänker på. Vet att webadressen var nåt i stil med www.40ansimport.se eller nåt liknande, men har inte hittat rätt än.

Uppblåsbara får har jag sett också, men jag vill ha ett i riktig plast och helst en ko, mest för att den är så mycket större helt enkelt :)

Har de öppet fortfarande tro, det mesta har väl stängt igen sedan motorvägen öppnade?

Enligt vår vän Google så har ölands djurpark plastdjur i naturlig storlek, bland annat dinosaurier...

Vet inte om dem är till salu dock, men du kan ju alltid ringa Boris Bravin (ägaren) och kolla.

:D

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...