Vart hitta ett trådlöst tangentbord?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Som topicen lyder, vill ha ett trådlöst tangentbord då jag har tänkt avända det både i soffan framför tvn och vid skrivbordet då man spelar.

Har ett logitech ultraflat tangentbord nu och är nöjd med det, försökte hitta något liknande fast trådlöst. Det finns ju inte??

Hade tänkt köpa ENBART tangentbord, men detta verkar ju ingen tillverkare ha tänk på. Fastnade nämligen för Logitechs G7 laser mus. (om det finns något paket med en g7a i funkar det också)
Tangentbordet måste ha en räckvidd på 5-6m (minimum) samt vara fullstort.

Xyron skrev:
2582170 Som topicen lyder, vill ha ett trådlöst tangentbord då jag har tänkt avända det både i soffan framför tvn och vid skrivbordet då man spelar.

Har ett logitech ultraflat tangentbord nu och är nöjd med det, försökte hitta något liknande fast trådlöst. Det finns ju inte??

Hade tänkt köpa ENBART tangentbord, men detta verkar ju ingen tillverkare ha tänk på. Fastnade nämligen för Logitechs G7 laser mus. (om det finns något paket med en g7a i funkar det också)
Tangentbordet måste ha en räckvidd på 5-6m (minimum) samt vara fullstort.

Jodå, Logitech har ett "ultraflat" utan mus. Kolla på webhallen.se.
Har själv tänkt köpa det tgbt.

Starstriker skrev:
2582223 Jodå, Logitech har ett "ultraflat" utan mus. Kolla på webhallen.se.
Har själv tänkt köpa det tgbt.

Jo men inte trådlöst, eller har jag rökt på? :gnissla

Starstriker skrev:
2582263 Ajfan.. Det är ju mus i det jag ska ha. Kolla här:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=46323

Köp det och kasta musen så är problemet löst! Kostar ju bara en femhundring.

Desmo no1 23 dagar sedan
Bra formfaktor på tangentbordet. Duger inte till HTPC då räckvidden är löjligt kort och kräver i princip fri sikt till mottagaren.

Th0rn 1 mån sedan
lite väl kort räckvid.

Påskmust 3 mån sedan
Fungerar utmärkt så länge man håller sig nära. Men räckvidden är inte speciellt lång, kan få problem redan efter 1,5-2 meter.

Lät inte allt för bra.. :gnissla

ja skaffade ett logitech mx5000 paket.. en mx1000 mus medföljde.. båda för bluetooth.. så slipper man bry sig om betongväggar å att ha fri sikt fram till motagaren..

kostar ju en slant iofs men de va de värt
http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=520501

enda problemet hittils har varit att logitechs programvara krachat 2 - 3 ggr... men allt funkar ändå, utom specialknapparna å LCDn nä'r de händer..

heimdal skrev:
2582372 ja skaffade ett logitech mx5000 paket.. en mx1000 mus medföljde.. båda för bluetooth.. så slipper man bry sig om betongväggar å att ha fri sikt fram till motagaren..

kostar ju en slant iofs men de va de värt
http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=520501

enda problemet hittils har varit att logitechs programvara krachat 2 - 3 ggr... men allt funkar ändå, utom specialknapparna å LCDn nä'r de händer..

Men är det inte jobbigt att man måste lämna hela musen i laddaren? Ex. jämfört med g7an där det finns 2st batteripacks som man bara byter mellan.
Hur länge håller ett fulladdat batteri?

Mvh // Tommy

diNovo är sjukt bra!! Skönt att ta med sig Mediapad till köket och styra musiken på datorn.
Men nu om en vecka kommer nya diNovo Edge att släppas. Dags att uppgradera... :gnissla

Xyron skrev:
2582650 Men är det inte jobbigt att man måste lämna hela musen i laddaren? Ex. jämfört med g7an där det finns 2st batteripacks som man bara byter mellan.

Mvh // Tommy

Ja det är juh jobbigt att flytta musen 15cm framåt för att lägga den i laddaren! :rolleyes: :tungan

12121.jpg

Fotrally skrev:
2583681 Ja det är juh jobbigt att flytta musen 15cm framåt för att lägga den i laddaren! :rolleyes: :tungan

12121.jpg

Var ju inte riktigt det jag tänkte på, kul att sitta och spela sen. Nä grabbar, måste sluta. Kan inte spela på 5h för musen ska ladda, men vi höres imorrn :gnissla

JoUh skrev:
2583653 diNovo är sjukt bra!! Skönt att ta med sig Mediapad till köket och styra musiken på datorn.
Men nu om en vecka kommer nya diNovo Edge att släppas. Dags att uppgradera... :gnissla

Inte sugen på att sälja din gammla uppsättning och köpa den nya diNovo edge? :tummenupp

Last edited:
Xyron skrev:
2584203 Var ju inte riktigt det jag tänkte på, kul att sitta och spela sen. Nä grabbar, måste sluta. Kan inte spela på 5h för musen ska ladda, men vi höres imorrn :gnissla

Lyckas du med det så har du spelat alldeles för länge alternativt inte laddat den på länge! :D

Lite snabbt googlat så hittar man att trådlösa möss har en batteritid mellan en vecka upp till ett år.

Kollar man på den specifika musen det nu pratas om så hittar man, min.9dygn till 21. Stog även någonstans om 200tim. :tummenupp

tror fan ja ska köpa det där paketet nu!! :D

i manualen står de att musen håller i ca 3 veckor på en laddning.. efter ca 3 år så kan man räkna med en veckas hållbarhet.. så de ska inte vara nåra problem med batteritiden

Xyron skrev:
2584203 Var ju inte riktigt det jag tänkte på, kul att sitta och spela sen. Nä grabbar, måste sluta. Kan inte spela på 5h för musen ska ladda, men vi höres imorrn :gnissla

det kallas dålig planering.. + att de finns ju faktiskt batteriindikator på musen, samt att de kommer upp på skärmen om batterinivån börjar bli låg :)

Last edited:
Fotrally skrev:
2584262 Lyckas du med det så har du spelat alldeles för länge alternativt inte laddat den på länge! :D

Lite snabbt googlat så hittar man att trådlösa möss har en batteritid mellan en vecka upp till ett år.

Kollar man på den specifika musen det nu pratas om så hittar man, min.9dygn till 21. Stog även någonstans om 200tim. :tummenupp

tror fan ja ska köpa det där paketet nu!! :D

Fan du övertalade mig, beställde ett sånt paket tidigare idag.
Hoppas att det nu fungerar bra annars kommer jag med KjeTTingEn :crash

Xyron skrev:
2586399 Fan du övertalade mig, beställde ett sånt paket tidigare idag.
Hoppas att det nu fungerar bra annars kommer jag med KjeTTingEn :crash

Hoppas jag med! :näsblod

Du återkommer väl med en rapport om hur prylarna funka sen va? :gnissla

Fotrally skrev:
2586935 Hoppas jag med! :näsblod

Du återkommer väl med en rapport om hur prylarna funka sen va? :gnissla

Har äntligen fått hem tangentbordet och musen efter lite strul med leveranserna. Hittils fungerar det klockrent! Testade räckvidden på tangentbordet, 10m och genom 2 betonväggar ;)

Musen är riktigt skön den med! Får vänta och se hur länge det tar innan batterierna tar slut så får jag lämna recension om det också :)

Hittils är jag jeffligt nöjd iaf!

Edit: Får inte glömma den praktiska lcd displayen, ser om någon skriver till mig och vad de skriver utan att minimera filmen / spelet eller vad man ny pysslar med.. :tummenupp

hur fick du de å funka med meddelande om MSN mess i LCDn? ja får inte de å funka.. :(

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg