Vart hitta bultar till fälg?

en bild till, lös kona ja, jag har kollat hos div däckhandlare men har inte hittat några..

f_e4639m_de43827.jpg

Används endel på riktiga 4x4-bilar så slå ett kik inom den branschen

Jag har både kört staplade spacers och cnc-frästa 30mm´ers och det har funkat bra, fast man gör ju som man vill :-)

Jo, och jag har åkt omkring i bilar med fettfyllda stötdämpare, ihopsmidda P-ändar och rosthål lagade med korkmatta och underredsmassa, men det gör inte saken rätt för det, eller hur?

en bild till, lös kona ja, jag har kollat hos div däckhandlare men har inte hittat några..

f_e4639m_de43827.jpg

Dom där muttrarna är inte konade utan har en rak krage med bricka.
Den modellen går alldeles utmärkt att ta upp ovala/avlånga hål i fälgen på, så länge du har en riktig styrning på centrumhålet/navet så sitter det precis lika stadigt som det är tänkt.

jag lånar tråden lite.

Någon som vet vart jag kan hitta bultar till (amazon) slot-mags med variabel bultcirkel?

e4613.jpg

prova typ norrlands custom el mekonomen som säljer för hansen racing. kan finnas där

Dom där muttrarna är inte konade utan har en rak krage med bricka.
Den modellen går alldeles utmärkt att ta upp ovala/avlånga hål i fälgen på, så länge du har en riktig styrning på centrumhålet/navet så sitter det precis lika stadigt som det är tänkt.

Ok, jag var inte säker på vad konad betydde, men nu förstår jag. Vad menar du med "ta upp ovala/avlånga hål i fälgen"?

prova typ norrlands custom el mekonomen som säljer för hansen racing. kan finnas där
Jag har kollat på mekonomen och alla bultställen i västra värmland utan att hitta något, men jag skall skicka ett mail till Norrlands custom.

Jag förstog det som att bultmönstret inte stämde eftersom du efterlyste flytande kona, i så fall kan man alltså göra bulthålen något ovala för att få den typen av fälgar att passa.

Men jag antar att det bara var så att du saknar en/flera muttrar.
Det bör du kunna köpa hos någon som handlar med reservdelar till jänkebilar, den typen av muttrar var vanliga på jänkarna förr.

Annars kan du kolla med skroten, Mitsubishi galant 88-92 hade såna till sina originalalu-fälgar, vet dock inte i vilken dimension.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti