Vart har Tullinge sina uppkörningsbanor?

niacin

Ny medlem
Gick med
25 May 2016
Hoj
snabb
Är det någon som vet vart i Tullinge trafikverket gör sina uppkörningar för tung mc?

Tänkte träna lite på manöverbana innan uppkörning :D

Tacksam för svar.

När jag körde upp för fyra år sedan var det inne på gamla landningsbanan.

Var på landningsbanan i höstas också. Vet inte hur man kan ta sig dit dock, åkte någon grusväg från TVs kontor när jag körde upp (inspektören dundrade iväg bra mycket fortare än jag vågade åka f.ö.)

Yes, det är inne på landningsbanan. Det är skyltat om att obehörig motortrafik är förbjuden så det finns risk för att det blir sura miner om man blir ertappad och inte har någon legitim anledning att vara där.

Sen så är det rätt bra bommat också så om bommen är nere är det kört, åtminstone var det bommat när vi försökte ta oss in där förra sommaren för att öva så det var bara att vända. Det går att snirkla sig in mellan stenarna från Flottiljvägen men efter det så sitter det en bom med dike/brant kulle på sidorna. Möjligt att det finns någon annan väg in men vi orkade inte leta.

Annars finns det uppmålade banor på parkeringen till älvsjömässan (har jag hört), hellasgården (med gupp, så den är duglig för lågfart men värdelös för högfart) och solvalla. Nån av dem kanske vore att föredra istället?

Parkeringen utanför Scaniarinken (trafikplats Vasa) borde det finnas uppmålat också. Brukar i alla fall köra hojar där från trafikskola, men har inte varit där själv.

Parkeringen utanför Scaniarinken (trafikplats Vasa) borde det finnas uppmålat också. Brukar i alla fall köra hojar där från trafikskola, men har inte varit där själv.

Härom året var jag handledare och vi övade där.

Trafikskolorna som var där då var väldigt tillmötesgående mot oss privatister. Så länge vi hade egna koner och flyttade oss till de banor de ej använde, vill säga. En av lärarna var trevlig som attans och bjussade på litet tips inför lågfartsbanan.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph