vart går gränsen för centrala stockholm.

Tysken skrev:
Jag ställer mig tveksam till om Kristineberg, Fredhäll, Hornsberg och det där skiten verkligen ska räknas till innerstaden.

Jaoe.... jag ska inte säga att jag har rätt men jag tror det. Lite luddigt hur det e med Lilla Essignen oxå (tror det e innanför tullarna). Stora Essingen e iaf utanför.

Innerstaden växer.

RoLLER skrev:
Jaoe.... jag ska inte säga att jag har rätt men jag tror det. Lite luddigt hur det e med Lilla Essignen oxå (tror det e innanför tullarna). Stora Essingen e iaf utanför.

Innerstaden växer.

Fast Stora Essingen ingår precis som Lilla Essingen i Kungsholmens stadsdelsområde.

Angående Kristineberg, Fredhäll, mfl så får man ju en härlig känsla av att innerstaden äntligen tar slut när man passerar Thorildsplan på väg mot vackra Västerort.

Last edited:
RoLLER skrev:
Jag förstår hur du tänker men jag vettefaen om jag håller med.

Jag skulle nog påstå att exempelvis Östermalm avgränsas av Oxenstiernsgatan, Strandvägen, Birgerjarlsgatan och Valhallavägen.

Jag förstår hur du tänker och håller med :tummenupp , men enligt stadsdelsnämnderna så ingår dessa områden i deras områden. Sedan att man kan tycka att Hjorthagen och Karlaplan har få saker gemensamt är en sak, men de tillhör samma stadsdel.

Markus skrev:
Jag förstår hur du tänker och håller med :tummenupp , men enligt stadsdelsnämnderna så ingår dessa områden i deras områden. Sedan att man kan tycka att Hjorthagen och Karlaplan har få saker gemensamt är en sak, men de tillhör samma stadsdel.

Ok jag ger mig.... jag e inte helt säker på min sak. Men det låter underligt. Men men... kejrå....

Hur många här på SH är det som bor innanför tullarna egentligen?
Själv bor jag vid Odenplan, nära till Donken.

Allt inom krosszonen för en 2-megatons vätebomb. Hoppas den faller snart.

Tysken skrev:
mfl så får man ju en härlig känsla av att innerstaden äntligen tar slut när man passerar Thorildsplan på väg mot vackra Västerort.

Huvet på spiken :)

Postnummerområde 10-11 är innerstan.

Det hela är väldigt enkelt:

Norr om norrtull = Norrland
Söder om globen = Skåne
Den västra gränsen utgörs av essingeleden och den östra av östersjön.
Kvar i mitten ligger alltså Sverige.

Vad som är innanför tullarna handlar om pengar.

Över 35' per kvadrat = innanför tullarna? Eller 40' ?

Markus skrev:

Jag trodde inte en som du skulle bry sig om vad sossepåfund som stadsdelsnämnderna tyckte. Självklart är deras gränsdragningar helt irrelevanta.

Markus skrev:
Typexemplet på bitter bonnläpp:

Ja för ni från Huuufudstaden är ju så balla :3freak Visste du inte att vi i övriga Sverige avgudar er, ni är våra idoler som sätter trender för oss andra bonnläppar.

Maxxi skrev:
Ja för ni från Huuufudstaden är ju så balla :3freak Visste du inte att vi i övriga Sverige avgudar er, ni är våra idoler som sätter trender för oss andra bonnläppar.

Vaddå, är du avis nu för att ingen vill vätebomba Lund? :va

:D

Personligen tycker jag om centralstationen. 10 minuter över varje timme händer det stora grejjor där!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti