Vart flyga? Betalar bara 10% av biljetten!

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Som topic säger. Jag, med en vän skulle åka till Thailand ett par veckor, men platserna tryter. Vart ska vi åka istället?

Till saken hör att vi betalar bara en bråkdel av vad flygbiljetterna kostar, typ 10%, eller liknande. Så vi vill åka dit man normalt inte reser på en 2 veckorstripp pga av att det är för dyrt.

Japan? USA (Njaaaeee)? Kuala Lumpur? Bangladesh? Tjottaheiti?

Det får gärna vara billigt att äta och bo. Så ge mig tips på exotiska platser i fjärran länder som är värda att besöka.

Mallis och Kanarieholmarna generellt går fetbort :tungan

... och det är brådis, vi åker på fredag :hihi

Mexico är säkert billigt att vara i, kostar massor att flyga. Hela Sydamerika är ju säkert gratis att vara i, västinidien?

ZpiX skrev:
2246744 Som topic säger. Jag, med en vän skulle åka till Thailand ett par veckor, men platserna tryter. Vart ska vi åka istället?

Till saken hör att vi betalar bara en bråkdel av vad flygbiljetterna kostar, typ 10%, eller liknande. Så vi vill åka dit man normalt inte reser på en 2 veckorstripp pga av att det är för dyrt.

Japan? USA (Njaaaeee)? Kuala Lumpur? Bangladesh? Tjottaheiti?

Det får gärna vara billigt att äta och bo. Så ge mig tips på exotiska platser i fjärran länder som är värda att besöka.

Mallis och Kanarieholmarna generellt går fetbort :tungan

... och det är brådis, vi åker på fredag :hihi
mauritius, aldrig varit där men skulle vilja. verkar vara helt underbart.

Åk någonstans dit ingen annan åker pga för höga priser!

Det finns flygfält på grönland.
Det ligger öar mitt ute i indiska oceanen. (Jag skulle nog välja en av dom.)
Borneo?
NZ?
Alaska?
Ulan Bataar?
Kapstaden?
Malaysia (som Thailand ungefär fast lite mer städat)

Shit. Finns ju massa intressanta ställen.

Equador med anslutning till Galapagos. Garanterat lite folk som åker dit (50k för en resa, merparten = flyget).

Annars hade Kambodja och Ankor Wat vart en höjdare. Båda är något av drömresor för mig!

Island är ballt också, men dyrt (150.- för en bakeup pizza på lokala haket). Satsa på att fixa en större offroadare och ta hojen dit. Bo på vandrar hem.

Fifi Islands.

Alternativt Hawaii som inte ligger riktigt lika långt borta.

Oj! ... tackar för den fina responsen. Sitter på jobbet nu (eller sitter och sitter, vi springer runt och jobbar arslet av oss :näsblod ) så jag ska gå igenom listan och kolla alla alternativen ikväll.

Men fortsätt gärna tipsa (kommer kommentera lite förslag senare ikväll :) )!

Höj så länge!

Nepal :)

Billigt att leva och bo och man åker då fan inte dit på en 2veckors :)

Markus skrev:
2246750 Mexico är säkert billigt att vara i, kostar massor att flyga. Hela Sydamerika är ju säkert gratis att vara i, västinidien?

Mexico är nice, tur och retur kostar det bara 6200 kr att flyga dit. Det är nästan lika dyrt som i Sverige att vara i dock.

-Rosen- skrev:
2246804 mauritius, aldrig varit där men skulle vilja. verkar vara helt underbart.

Nej nej, åk inte dit. Bara massa resorts, i övrigt helt dött och slummigt. Jag blev väldigt förvånad och besviken. Västindien är inget speciellt heller, bara massa jänkare o folk som ska kränga allt möjligt skräp. Jag hade satsat på brasilien helt klart, sol varmt och billigt. Har ett par kompisar som flyttat dit och de trivs oerhört bra, ska själv dit på en rejäl semester i höst igen.

Annars är polynesien riktigt fint, men oj så dyrt. Köpte två mackor och två coca cola på Bora Bora, 75 dollars gick det på. Som hittat. :näsblod
Vill man vara lite unik så ligger ju påskön i regionen, men det finns inte så mycket mer än statyerna, vilket iofs är imonerande nog.

Last edited:
Varför inte tuvalu? inte så mycket att se kanske men garanterat avsides.. :hihi

ön förväntas ju sjunka inom inte allt för många år så det är bara passa på! :)

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage