Vart finns dynojetbänk I Stockholms län?

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
Har nyligen monterat ett K&N Luftfilter samt ett Yoshimura helsystem på en ZX7R.
Hursomhelst går hojjen som skit och behöver bänkning och ombestyckning osv.

1. Var kan man göra detta snabbast, billigast och på bästa sätt inom Stockholms trakten eller Södertälje?
2. Har även ett Dynojetkit liggande. Är det värt att låta dem montera dynojet eller byta orginalnålar/munstycken etc.?


.
 

Bifogat

  • 3b_1_b.JPG
    3b_1_b.JPG
    5 KB · Visningar: 514
  • Yoshi 1.jpg
    Yoshi 1.jpg
    10.1 KB · Visningar: 517
  • dynojet-kit.jpg
    dynojet-kit.jpg
    5.3 KB · Visningar: 514

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Där min säng sover ;)
Hoj
CB1000RA -09
DOm ställen som ja vet är AVA MC, MC Varuhuset å Din MC. De e väl AVA som gäller för din eftersom att du kör kawa, så slå dom en pling.
Risken e väl att alla har rätt mycke att göra nu...

SISU skrev:
2288040 Har nyligen monterat ett K&N Luftfilter samt ett Yoshimura helsystem på en ZX7R.
Hursomhelst går hojjen som skit och behöver bänkning och ombestyckning osv.

1. Var kan man göra detta snabbast, billigast och på bästa sätt inom Stockholms trakten eller Södertälje?
2. Har även ett Dynojetkit liggande. Är det värt att låta dem montera dynojet eller byta orginalnålar/munstycken etc.?


.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Eftersom du skall fippla med förgasare, rekommenderar jag Henning på LHL Motor AB. En riktig kuf som pratar mycket och länge, men som är mycket duktig på just förgasare. Är det insprut rekommenderar jag Fredrik på Schneiders MC alternativt Lelle på DinMC.
 

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
Freppa skrev:
2288146 Eftersom du skall fippla med förgasare, rekommenderar jag Henning på LHL Motor AB. En riktig kuf som pratar mycket och länge, men som är mycket duktig på just förgasare.
Tack, ska kolla med honom på måndag.




.
 

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Ort
uppsala
Hoj
daytona
Som ovan så rekomenderar jag också Hening i åkersberga han är duktig, men snackar utav bara fan :tummenupp
 

Jorreman

Mr Jorreman
Gick med
3 Dec 2004
Ort
08-land
Hoj
Suzuki Hayabusa
Hello, Jag har beställt 4-1 system, filter, powercommander + bänkning på AVA. Fick tid på en gång, så på tisdag är jag en lyckligare (men fattigare) hojägare :yoparty
Kolla med dom om dom har tid.

// Anders







SISU skrev:
2288040 Har nyligen monterat ett K&N Luftfilter samt ett Yoshimura helsystem på en ZX7R.
Hursomhelst går hojjen som skit och behöver bänkning och ombestyckning osv.

1. Var kan man göra detta snabbast, billigast och på bästa sätt inom Stockholms trakten eller Södertälje?
2. Har även ett Dynojetkit liggande. Är det värt att låta dem montera dynojet eller byta orginalnålar/munstycken etc.?


.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Kocken skrev:
2289538 Som ovan så rekomenderar jag också Hening i åkersberga han är duktig, men snackar utav bara fan :tummenupp


Faller in i ledet. Henning är duktig och snackar mycket och gärna!
 

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
Jorreman skrev:
2289550 Hello, Jag har beställt 4-1 system, filter, powercommander + bänkning på AVA. Fick tid på en gång, så på tisdag är jag en lyckligare (men fattigare) hojägare :yoparty
Kolla med dom om dom har tid.

// Anders
Ringer AVA blir kopplad femton gånger, tills jag sist får prata med en mekaniker, som vet vad en förgasare är.. (eller inte)

- Hej, hur mycket kostar en ombestyckning en ZX7R -97, den har helsystem & öppet luftfilter monterat och när har ni tid. Byter ni bara munstycken osv eller monterar du hellre dynojetkit.

- Det är struligt med förgasare, (ok det är lite mer arbete än leka med en power commander på data.) Det är trångt att arbeta med ZX7/9orna. Jag kan han inte garantera att det blir bättre efter en ombestyckning, utan att det troligtvis blir sämre.. (skämtar han.. hm.. nja mycket sämre kan den ju inte gå..)

- Nja det är som sagt ett helsystem samt k&n luftfilter monterat, så det bör ju göras något med den, den är ju inte direkt optimalt inställd för det..

- Jag rekomenderar att man bara monterar ett Bolt-on på ZX7R samt ZX9R modellerna.. det är så bökigt att arbeta med dem..

- Joo.. men det är som sagt monterat redan..

- Det är svårt att komma åt och tar tid att göra..

- Mm..

- Den måste ju köras i bänk o monteras ner ställas in o köras i bänk igen..

- Jo..

- Sen är det inte säkert att det blir bättre..

- Suck.. :död

Tid 3-4 veckors väntetid på en ombestyckning o bänkning där mekanikern säger att hojjen möjligen går sämre efter att han är klar med den.. Fan är det tänkt att jag ska betala för egentligen.. AVA suger..

Henning på LHL motor tar hand om den istället.. en proffesionell och hyvens kille..! :tummenupp
 

Franky

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Skåne/Trelleborg
Hoj
Kina cross 125cc
SISU skrev:
2288040 Har nyligen monterat ett K&N Luftfilter samt ett Yoshimura helsystem på en ZX7R.
Hursomhelst går hojjen som skit och behöver bänkning och ombestyckning osv.

1. Var kan man göra detta snabbast, billigast och på bästa sätt inom Stockholms trakten eller Södertälje?
2. Har även ett Dynojetkit liggande. Är det värt att låta dem montera dynojet eller byta orginalnålar/munstycken etc.?


.


McVaruhuset i stockhol.

www.mcvaruhuset.se och klicka dig in på verkstaden där.
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Vad skulle han ha för att justera in den?
Jag har KN-filter, helsystem och redan dynojetade förgasare på min.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
SISU skrev:
2332682 Ringer AVA blir kopplad femton gånger, tills jag sist får prata med en mekaniker, som vet vad en förgasare är.. (eller inte)

- Hej, hur mycket kostar en ombestyckning en ZX7R -97, den har helsystem & öppet luftfilter monterat och när har ni tid. Byter ni bara munstycken osv eller monterar du hellre dynojetkit.

- Det är struligt med förgasare, (ok det är lite mer arbete än leka med en power commander på data.) Det är trångt att arbeta med ZX7/9orna. Jag kan han inte garantera att det blir bättre efter en ombestyckning, utan att det troligtvis blir sämre.. (skämtar han.. hm.. nja mycket sämre kan den ju inte gå..)

- Nja det är som sagt ett helsystem samt k&n luftfilter monterat, så det bör ju göras något med den, den är ju inte direkt optimalt inställd för det..

- Jag rekomenderar att man bara monterar ett Bolt-on på ZX7R samt ZX9R modellerna.. det är så bökigt att arbeta med dem..

- Joo.. men det är som sagt monterat redan..

- Det är svårt att komma åt och tar tid att göra..

- Mm..

- Den måste ju köras i bänk o monteras ner ställas in o köras i bänk igen..

- Jo..

- Sen är det inte säkert att det blir bättre..

- Suck.. :död

Tid 3-4 veckors väntetid på en ombestyckning o bänkning där mekanikern säger att hojjen möjligen går sämre efter att han är klar med den.. Fan är det tänkt att jag ska betala för egentligen.. AVA suger..

Henning på LHL motor tar hand om den istället.. en proffesionell och hyvens kille..! :tummenupp

Ibland träffar man på personer som jobbar på ett serviceföretag
som inte har nån aning om vad dom jobbar med, att deras yrke innebär
service gentemot kunden som ringer.

Henning verkar vara motsatsen, lite väl överdrivet bra service :)
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Vad kostar det, sådär mellan tummen och pekfingret, att låta ombestycka en radfyra?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
NoPinky skrev:
2334819 Vad kostar det, sådär mellan tummen och pekfingret, att låta ombestycka en radfyra?

Tillräckligt mycket att det lönar sig att lära sig göra det själv genom att söka på "tändstift munstycke" här på SH.
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
andersbrink skrev:
2334875 Tillräckligt mycket att det lönar sig att lära sig göra det själv genom att söka på "tändstift munstycke" här på SH.
Jag har läst Bandittråden framlänges och baklänges.
Läst de sidor som där finns länkade och även varit inne på din hemsida och läst.

Problemet är bara det att jag har väldigt begränsade mekmöjligheter hemma.

Då jag dessutom mekar hellre än bra, blir man lite modstulen när man läser någonting i stil med:
"förgasarbestyckning består av en tredjedel vetenskap, en tredjedel konst och en tredjedel tur". :3freak
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Hmm.. lånar tråden lite till en fråga:
Har en R6 med k/n filter & slipon... dock inte ombestyckad, vad är worstcase-scenario om jag låter bli att göra det? 2,5k låter lite väl o jag har bara gården utanför som mekverkstad...
 

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
kiwimaddog skrev:
2338610 Hmm.. lånar tråden lite till en fråga:
Har en R6 med k/n filter & slipon... dock inte ombestyckad, vad är worstcase-scenario om jag låter bli att göra det? 2,5k låter lite väl o jag har bara gården utanför som mekverkstad...

worstcase-scenario.. den går inte riktigt så bra den kan göra.. effektkurvan inte är lika optimal.. sen var det något med motorras och explosion.. :rolleyes: men det var nog inte viktigt..

du har en motor som troligtvis är anpassad för orginal luftfilter samt utblås. sätter du på grejjor som släpper igenom mer luft kanske inte motorn o bränsleblandning är lika optimal längre..
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top