Vart finns dynojetbänk I Stockholms län?

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
Har nyligen monterat ett K&N Luftfilter samt ett Yoshimura helsystem på en ZX7R.
Hursomhelst går hojjen som skit och behöver bänkning och ombestyckning osv.

1. Var kan man göra detta snabbast, billigast och på bästa sätt inom Stockholms trakten eller Södertälje?
2. Har även ett Dynojetkit liggande. Är det värt att låta dem montera dynojet eller byta orginalnålar/munstycken etc.?


.
 

Bifogat

  • 3b_1_b.JPG
    3b_1_b.JPG
    5 KB · Visningar: 514
  • Yoshi 1.jpg
    Yoshi 1.jpg
    10.1 KB · Visningar: 517
  • dynojet-kit.jpg
    dynojet-kit.jpg
    5.3 KB · Visningar: 514
DOm ställen som ja vet är AVA MC, MC Varuhuset å Din MC. De e väl AVA som gäller för din eftersom att du kör kawa, så slå dom en pling.
Risken e väl att alla har rätt mycke att göra nu...

SISU skrev:
2288040 Har nyligen monterat ett K&N Luftfilter samt ett Yoshimura helsystem på en ZX7R.
Hursomhelst går hojjen som skit och behöver bänkning och ombestyckning osv.

1. Var kan man göra detta snabbast, billigast och på bästa sätt inom Stockholms trakten eller Södertälje?
2. Har även ett Dynojetkit liggande. Är det värt att låta dem montera dynojet eller byta orginalnålar/munstycken etc.?


.
 
Eftersom du skall fippla med förgasare, rekommenderar jag Henning på LHL Motor AB. En riktig kuf som pratar mycket och länge, men som är mycket duktig på just förgasare. Är det insprut rekommenderar jag Fredrik på Schneiders MC alternativt Lelle på DinMC.
 
Freppa skrev:
2288146 Eftersom du skall fippla med förgasare, rekommenderar jag Henning på LHL Motor AB. En riktig kuf som pratar mycket och länge, men som är mycket duktig på just förgasare.
Tack, ska kolla med honom på måndag.




.
 
Som ovan så rekomenderar jag också Hening i åkersberga han är duktig, men snackar utav bara fan :tummenupp
 
Hello, Jag har beställt 4-1 system, filter, powercommander + bänkning på AVA. Fick tid på en gång, så på tisdag är jag en lyckligare (men fattigare) hojägare :yoparty
Kolla med dom om dom har tid.

// Anders







SISU skrev:
2288040 Har nyligen monterat ett K&N Luftfilter samt ett Yoshimura helsystem på en ZX7R.
Hursomhelst går hojjen som skit och behöver bänkning och ombestyckning osv.

1. Var kan man göra detta snabbast, billigast och på bästa sätt inom Stockholms trakten eller Södertälje?
2. Har även ett Dynojetkit liggande. Är det värt att låta dem montera dynojet eller byta orginalnålar/munstycken etc.?


.
 
Kocken skrev:
2289538 Som ovan så rekomenderar jag också Hening i åkersberga han är duktig, men snackar utav bara fan :tummenupp


Faller in i ledet. Henning är duktig och snackar mycket och gärna!
 
Jorreman skrev:
2289550 Hello, Jag har beställt 4-1 system, filter, powercommander + bänkning på AVA. Fick tid på en gång, så på tisdag är jag en lyckligare (men fattigare) hojägare :yoparty
Kolla med dom om dom har tid.

// Anders
Ringer AVA blir kopplad femton gånger, tills jag sist får prata med en mekaniker, som vet vad en förgasare är.. (eller inte)

- Hej, hur mycket kostar en ombestyckning en ZX7R -97, den har helsystem & öppet luftfilter monterat och när har ni tid. Byter ni bara munstycken osv eller monterar du hellre dynojetkit.

- Det är struligt med förgasare, (ok det är lite mer arbete än leka med en power commander på data.) Det är trångt att arbeta med ZX7/9orna. Jag kan han inte garantera att det blir bättre efter en ombestyckning, utan att det troligtvis blir sämre.. (skämtar han.. hm.. nja mycket sämre kan den ju inte gå..)

- Nja det är som sagt ett helsystem samt k&n luftfilter monterat, så det bör ju göras något med den, den är ju inte direkt optimalt inställd för det..

- Jag rekomenderar att man bara monterar ett Bolt-on på ZX7R samt ZX9R modellerna.. det är så bökigt att arbeta med dem..

- Joo.. men det är som sagt monterat redan..

- Det är svårt att komma åt och tar tid att göra..

- Mm..

- Den måste ju köras i bänk o monteras ner ställas in o köras i bänk igen..

- Jo..

- Sen är det inte säkert att det blir bättre..

- Suck.. :död

Tid 3-4 veckors väntetid på en ombestyckning o bänkning där mekanikern säger att hojjen möjligen går sämre efter att han är klar med den.. Fan är det tänkt att jag ska betala för egentligen.. AVA suger..

Henning på LHL motor tar hand om den istället.. en proffesionell och hyvens kille..! :tummenupp
 
SISU skrev:
2288040 Har nyligen monterat ett K&N Luftfilter samt ett Yoshimura helsystem på en ZX7R.
Hursomhelst går hojjen som skit och behöver bänkning och ombestyckning osv.

1. Var kan man göra detta snabbast, billigast och på bästa sätt inom Stockholms trakten eller Södertälje?
2. Har även ett Dynojetkit liggande. Är det värt att låta dem montera dynojet eller byta orginalnålar/munstycken etc.?


.


McVaruhuset i stockhol.

www.mcvaruhuset.se och klicka dig in på verkstaden där.
 
Vad skulle han ha för att justera in den?
Jag har KN-filter, helsystem och redan dynojetade förgasare på min.
 
SISU skrev:
2332682 Ringer AVA blir kopplad femton gånger, tills jag sist får prata med en mekaniker, som vet vad en förgasare är.. (eller inte)

- Hej, hur mycket kostar en ombestyckning en ZX7R -97, den har helsystem & öppet luftfilter monterat och när har ni tid. Byter ni bara munstycken osv eller monterar du hellre dynojetkit.

- Det är struligt med förgasare, (ok det är lite mer arbete än leka med en power commander på data.) Det är trångt att arbeta med ZX7/9orna. Jag kan han inte garantera att det blir bättre efter en ombestyckning, utan att det troligtvis blir sämre.. (skämtar han.. hm.. nja mycket sämre kan den ju inte gå..)

- Nja det är som sagt ett helsystem samt k&n luftfilter monterat, så det bör ju göras något med den, den är ju inte direkt optimalt inställd för det..

- Jag rekomenderar att man bara monterar ett Bolt-on på ZX7R samt ZX9R modellerna.. det är så bökigt att arbeta med dem..

- Joo.. men det är som sagt monterat redan..

- Det är svårt att komma åt och tar tid att göra..

- Mm..

- Den måste ju köras i bänk o monteras ner ställas in o köras i bänk igen..

- Jo..

- Sen är det inte säkert att det blir bättre..

- Suck.. :död

Tid 3-4 veckors väntetid på en ombestyckning o bänkning där mekanikern säger att hojjen möjligen går sämre efter att han är klar med den.. Fan är det tänkt att jag ska betala för egentligen.. AVA suger..

Henning på LHL motor tar hand om den istället.. en proffesionell och hyvens kille..! :tummenupp

Ibland träffar man på personer som jobbar på ett serviceföretag
som inte har nån aning om vad dom jobbar med, att deras yrke innebär
service gentemot kunden som ringer.

Henning verkar vara motsatsen, lite väl överdrivet bra service :)
 
Vad kostar det, sådär mellan tummen och pekfingret, att låta ombestycka en radfyra?
 
NoPinky skrev:
2334819 Vad kostar det, sådär mellan tummen och pekfingret, att låta ombestycka en radfyra?

Tillräckligt mycket att det lönar sig att lära sig göra det själv genom att söka på "tändstift munstycke" här på SH.
 
andersbrink skrev:
2334875 Tillräckligt mycket att det lönar sig att lära sig göra det själv genom att söka på "tändstift munstycke" här på SH.
Jag har läst Bandittråden framlänges och baklänges.
Läst de sidor som där finns länkade och även varit inne på din hemsida och läst.

Problemet är bara det att jag har väldigt begränsade mekmöjligheter hemma.

Då jag dessutom mekar hellre än bra, blir man lite modstulen när man läser någonting i stil med:
"förgasarbestyckning består av en tredjedel vetenskap, en tredjedel konst och en tredjedel tur". :3freak
 
Hmm.. lånar tråden lite till en fråga:
Har en R6 med k/n filter & slipon... dock inte ombestyckad, vad är worstcase-scenario om jag låter bli att göra det? 2,5k låter lite väl o jag har bara gården utanför som mekverkstad...
 
kiwimaddog skrev:
2338610 Hmm.. lånar tråden lite till en fråga:
Har en R6 med k/n filter & slipon... dock inte ombestyckad, vad är worstcase-scenario om jag låter bli att göra det? 2,5k låter lite väl o jag har bara gården utanför som mekverkstad...

worstcase-scenario.. den går inte riktigt så bra den kan göra.. effektkurvan inte är lika optimal.. sen var det något med motorras och explosion.. :rolleyes: men det var nog inte viktigt..

du har en motor som troligtvis är anpassad för orginal luftfilter samt utblås. sätter du på grejjor som släpper igenom mer luft kanske inte motorn o bränsleblandning är lika optimal längre..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top