Vart finns det is?

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Jag har gjort ett par isdäck och jag är ruggit sugen på att prova dem... men vart finns det is i närheten av Stockholm...??? som man kan köra på...
//Henkan

Jag som är ute o tävlings-pimplar varje helg får åka 8 mil norrut kring Fagersta/Norberg i västmanland.. där ligger tjockleken på isen kring 20-30cm fin kärnis.

Men trakterna kring Sala ligger väl i liknande klimatzon, det är väl inom 10 mil från STHLM i alla fall.. annars vet jag inte.

ehh vi har knappt haft nån vinter denna vinter och med tanke på växthuseffekten osv kanske du lika gärna ska dra ur spikarna ur däcket...

Här finns is:
0° 0' N 0° 0' E

Det tycker jag! Har pratat med en ansvarig idag och fått lite info. De hade 25 cm is för någon vecka sedan men ska provmäta nu i helgen igen. Bara de har is så åker jag. Min streetfighter står färdig och väntar på is. Tyvärr fick den inte delta i tävlingen då jag har ca 25 mm utstick från dubben. Men jag får köra i uppvisningsklassen. Så nu ska jag nog tillverka ett par nya till min andra gixxer med 10 mm utstick. Den gjorde sin sista repa för säsongen på strippen förra året. Så den står och väntar sänkt och med förlängd hjulbas...
Klart man ska ha 2 hojar med sig. :yoparty

Back