Vart finner man kängor?

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Nu har jag finkammat halva skåne efter vinterkängor.
Dock hittar jag inga som passar mina fötter. Jag tror inte
att de är särskilt onormala. De är bara lite smala och inte så höga.

Alla kängor jag hittar är bra i längd men om de ska sitta ordentligt
måste jag dra ihop snöröglorna så att de nästan vidrör varandra.

Så är det någon som har tips på någon sida på nätet
som har ett stort utbud av kängor?

Kraven jag har att de ska vara varma (raggsockar är ghey), och helst inte kosta mer än 1000kr.

Jag har inga större krav på att de ska hålla i evighet då jag är en jäkel
på att inte slita mina skor. Fick så sent som idag förslag på att jag skulle slänga mina joggingskor som jag köpte för si så där 13 år sedan. De är fortfarande fina, kanske inte det bästa att gå när det gäller stötdämpning men att åka till affären med dem funkar alltid.

Haru svårt att hitta en känga som passar är nog inte nätet rätt ställe, så länge du inte har fri returrätt.

Vad gör det om snörningen nästan går ihop?

Haru svårt att hitta en känga som passar är nog inte nätet rätt ställe, så länge du inte har fri returrätt.

Vad gör det om snörningen nästan går ihop?

Nej jag vet att nätet inte är riktigt rätt men varenda butik jag varit inne i har ju bara kängor (som sitter bra) i prisklassen 1500 och uppåt. Så jag är beredd att chansa lite och ev få skicka tillbaka om det inte passar.

Angående att snörninger går ihop så stör det inte mig utseendemässigt
men tungan måste ta vägen någonstans och på de kängor jag provat så blir det en jäkla knöl över lästen.

fan va exklusivt med tunga på skorna jag har bara en plös

fan va exklusivt med tunga på skorna jag har bara en plös

Ja ni säger kanske plös men i mina hemtrakter säger vi tunga. Det var kanske dumt att skriva tunga :D Men du fattade vad jag menade

Ghey eller ey men 99% av alla kängor är nog dimensionerade för att man ska ha tjocka sockar i dom. Kanske ganska logiskt?

Ja så är kanske fallet. Men mina gamla mckinley-kängor är asvarma
så där kan jag inte ha några extra sockar i i alla fall.

Är det ett ständigt problem kan du gå till en ortoped och gjuta inlägg efter dina egna fötter. Sådana är bra tjocka, så du får betydligt mindre plats över i skon. I synnerhet om du låter befintliga sulor sitta kvar under. Ditt problem är ur världen, plus att du får den väldigt stora fördelen att aldrig behöva hoppa över ett par skor i affären för att de är obekväma. Så länge din fot får plats sitter vilken sko som helst som en smäck.
Finns få saker som är så fult som när folk kompromissat i skoväg och köpt något så kallat "fotriktigt", som precis alltid ser fruktansvärt ut för de som bryr sig om stil. Köp riktiga sulor istället.

Är det ett ständigt problem kan du gå till en ortoped och gjuta inlägg efter dina egna fötter. Sådana är bra tjocka, så du får betydligt mindre plats över i skon. I synnerhet om du låter befintliga sulor sitta kvar under. Ditt problem är ur världen, plus att du får den väldigt stora fördelen att aldrig behöva hoppa över ett par skor i affären för att de är obekväma. Så länge din fot får plats sitter vilken sko som helst som en smäck.
Finns få saker som är så fult som när folk kompromissat i skoväg och köpt något så kallat "fotriktigt", som precis alltid ser fruktansvärt ut för de som bryr sig om stil. Köp riktiga sulor istället.

Kommenterar vidare...

Även löplabbet ombesörjer denna tjänst. Scannar och sen har man mallen kvar. Inte så billigt men värt det för min del iaf. Fick lite olika benlängd efter att de pusslat ihop legot därinne och skulle väl egentligen ha såna där hemska specialskor. Nu tycker jag det klarar sig med sulor. Tycker du har rätt förutom att det kan vara svårt att få bra stöd/grepp om hälen, det får man se upp med. Fin-skorna, (inte finskorna i detta fall), kan bli problem då det inte alltid är så gott om plats på höjden i skon s a s. Nu hade ju inte TS det problemet.

Kommenterar vidare...

Även löplabbet ombesörjer denna tjänst. Scannar och sen har man mallen kvar. Inte så billigt men värt det för min del iaf. Fick lite olika benlängd efter att de pusslat ihop legot därinne och skulle väl egentligen ha såna där hemska specialskor. Nu tycker jag det klarar sig med sulor. Tycker du har rätt förutom att det kan vara svårt att få bra stöd/grepp om hälen, det får man se upp med. Fin-skorna, (inte finskorna i detta fall), kan bli problem då det inte alltid är så gott om plats på höjden i skon s a s. Nu hade ju inte TS det problemet.
Har du nått ungefärligt hum om vad det kostar? Jag känner att jag skulle behöva fixa mig ett par nya såna sulor, dom gamla har lite gjort sitt... :( Men dom var bra så länge dom varande :tummenupp

Har du nått ungefärligt hum om vad det kostar? Jag känner att jag skulle behöva fixa mig ett par nya såna sulor, dom gamla har lite gjort sitt... :( Men dom var bra så länge dom varande :tummenupp

Har du mallarna kvar? Isf tror jag det kostar ca 1400. Gav 1900 för sulor och mallar, (skanning, filmning och jämförande av belastning i sån där spegellåda). Han tippade att de skulle hålla 4 år ungefär efter min "aktivitetsbeskrivning". Det gjorde de inte, snarare 1 1/2 innan de började ge upp. Förväntar mig ett bra(!) pris denna gång...

Servicen var helt ok f ö.

Det finns ett ställe på Engelbrektsgatan i Malmö. En bit upp på vä sida om man komer fr Gustav Adolfs Torg, ca 150-200 m tror jag. De har bra kläder i klass med försvarets och polisens. Finns ett stort urval kängor också.

www.ostockholm.se tar 1600 för mallar + inlägg och därefter 600 per par inlägg förutsatt att du har mallen.

Ett par innersulor borde ju lösa problemet.

Jag gjorde lumpen som MC-ordonans och vi skar ut innersulor av liggunderlag. Kanonskönt ett tag men dom blev snabbt ihoptryckta, så då fick man ta kniven och skära ut ett par nyar.
Vid ett tillfälle när jag och en annan ordonans var inne och värmde oss i ett tält på ett helt annat kompani än vårt gjorde vi just detta. Och precis när vi var klara och höll på att knyta skorna igen så kommer det in en kille i tältet och ser oss knyta skorna. Ser ett par liggunderlag med tydligt utskurna sulor. :D Han tittar på oss misstänktsamt och ser inte glad ut men säger ingeting. Både jag och den andra ordonansen insåg nog att det inte var läge att sitta kvar i tältet och invänta fler av de inneboende så vi hastade snabbt ut.

Betydligt angenämare pris! Nu känner jag mig lurad. Jag ska kolla med ortopeden här på MAS. Aktiv ortopedteknik eller något liknande.

Faktiskt, 600 kronor är inget att bråka om ens. Stället jag hade innan gjöt sina inlägg i grå plast, det ser verkligen inte särskilt tilltalande ut. Ser sådär kliniskt och medicinskt ut. Det här stället gjuter dock sina i svart, vilket om man frågar mig är ett absolut krav. Kan man så ska man.

Faktiskt, 600 kronor är inget att bråka om ens. Stället jag hade innan gjöt sina inlägg i grå plast, det ser verkligen inte särskilt tilltalande ut. Ser sådär kliniskt och medicinskt ut. Det här stället gjuter dock sina i svart, vilket om man frågar mig är ett absolut krav. Kan man så ska man.

Utförandet var det verkligen inget fel på från löplabbet. Svart stomme överdraget med svart, riktigt skön skinnimitation, stinker inte och f ö bara att vaska av med tvål och vatten. Frågetecken för livslängden dock. Skulle vilja ha ett par bara för motion och då är utseendet helt ointressant, dock inte komforten, livslängden eller priset. Fick några tusen/år till träning och såna här grejer men det verkar inte bättre än att det juridiska ombudet "styrt om" de pengarna till sig.

Blev lite av ett sidospår men bra för mig. Tack för info!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt