Vart försäkrar ni?

Vad pyntar ni när hojjen är avställd, kostnaden borde enbart baseras på hojjens värde, stöldrisk, och hur den är förvarad. Ålder och skadefria år ska inte ha nån betydelse tycker jag (vet iofs inte helt säkert om det har de, men jag tror det?)..[/QUOTE]



Folksam/Smc är en åretrunt försäkring så du betaler inte mindre på vintern än sommaren ..... Ålder och skadefria år tas in i beräkningen av premien tror jag ......
Som jag har fattat det så betalar alla samma självrisk oavsett hur gammal du är eller vad du bor det är bara premiern som ändras



Kolla in denna............... http://www.folksam.se/resurser/pdf/S8984.pdf
 
Lodet skrev:
2563126
Folksam/Smc är en åretrunt försäkring så du betaler inte mindre på vintern än sommaren ..... Ålder och skadefria år tas in i beräkningen av premien tror jag ......
Som jag har fattat det så betalar alla samma självrisk oavsett hur gammal du är eller vad du bor det är bara premiern som ändras
Okej, jag har inte året-runt-försäkring, så i mitt fall borde premien inte baseras på ålder (pratar avställningsförsäkring nu).. Men det förargliga är att det inte blir billigare när man har den i enskilt larmat utrymme.
Aja, blir ju inte bättre av att gnälla här inne :gnissla
Får hoppas det blir bättre efter nån SMC kurs..

Visst, måste inte ha den försäkrad, är inte rädd för att den ska bli stulen.. Men men vet ju aldrig, rätt va det är så brinner garaget upp, och det täcks ju inte av hemförsäkringen (fordonen i garaget alltså)..
 
jag åker honda cbr 900, Och tyckte inte hondas märkesförsäkring vekade så jätte bra. (bara om man ska åka året om, och de gör man nog inte helst med en sådan maskin) Man kunde nämligen inte ställa av under vintern. Så Jag valde samma bolag som ja har bilen i istället. Ring runt o fråga, kolla först där du har flera förs, tex hem, bil osv.. Kanske får bättre pris då. Allt går att förhandla.
 
Lodet skrev:
2563046 det är ju sant ..... jag är nog lite trött i huvudet idag :)

det är ju bara om den blir stulen ...... då blir det dyrt :gnissla

självrisken är ju 25 procent av värdet ...... så det borde väl bli typ mellan 20-25 000 ........

25% av värdet???? Shit....:gnissla :huvet...det kostar på att åka Retta

Jag har 6000 i självrisk.
 
fazerfun skrev:
2563448 25% av värdet???? Shit....:gnissla :huvet...det kostar på att åka Retta

Jag har 6000 i självrisk.


Inte så länge den inte blir stulen :tungan

Blir den det tar jag livet av mig :gnissla
 
Jag ringde runt till 4 olika bolag. Det varierade från 1070/månad, folksam, till 2100/månad, trygghansa tror jag(?). Så det lönar sig att ringa runt!

Tough Enough skrev:
2554901 Jag har Länsförsäkringar.

De har ju sin speciella "Tjejförsäkring" så hojen är helförsäkrad helår för under 10' :)

Diskriminering. Jag ska nog starta ett nytt parti... "maskulint initiativ". Någon som vill vara med? Kvinnor = apor - vårat motto
 
Tough Enough skrev:
2555307 Män är farliga!! :D

No shit :huvet


Jag har folksam ... bara trafik, om jag kraschar den och det inte går att fixa får jag väl köpa ny eller nåt. Den lär ändå inte vara så fin när jag övningskört klart :D
 
Last edited:
Finns bra billiga bolag!
Billigaste jag skulle få betala hos de "vanliga" försäkringsbolagen skulle vara runt 20-35.000 / år, året runt!
Men jag fann en som kostade 13.100 helår, helförsäkrad!

Så den som letar finner ;) Det finns, tro mig! Ge inte upp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top