Vart får ni alla pengar ifrån???

Äh.. pengar är lungt,

Har ju ingen tjej så där sparas det pengar :)
Sen dricker jag nästan aldrig (vänjer sig efter ett tag)

Sen köper jag iofs massa skit som jag igentligen behöver... men jag håller med inlägget ovan.. Den som har mest prylar när han dör vinner :yoparty

Jobbar o sliter!

Jobbar o sliter som en vanlig knegare,skift dessutom.
Festar inte mycket längre och även när jag gjorde så hade man inte mer än 200-300 kr med sej till krogen.
Mat däremot är man lite slösaktigare med,men varför käka nudlar när man kan må gott he he.
Kläder....hm jag skäms,jäkligt dålig på att handla det o gör det inte ofta heller så där spar man nog många kr men när man väl handlar nåt så köper man det man tycker är snyggt o trivs i.Bäst trivs man i nån kortarmade tjöjor osv o oftast fritidsbyxor eller träningsbyxor.
He he det har gått så långt att man har trä tofflor när man kör till jobb,eh behöver inte skämmas,det är ju jäkligt bekvämt.
Ja o sen går där mye pengar till hojen istället när säsongen är igång o man får fix ideer o handla tillbehör.
O så resor då oxå,går oxå "lite" pengar när man väl slår till.Gillar mest då längre resor till tropiker,Australien gick väl på 30-35 tusen för 4 mån,Thailand ca 10-11 tusen för 2 veckor osv.
Men visst mer pengar vore välkommet då skulle man haft 1-2 hojar till o så rest ännu mer på sin fritid.

mossen skrev:
Jag ärvde en herrgård & 12,5 miljoner förra året av en farbror jag inte visste att jag hade!
Så pengar är inte direkt ett problem... :)

NU MÅSTE DU SKÄMTA!!!! :7peta :tungan

Plelle skrev:
Låg o fundera igår kväll på hur ja skulle få ihop flis till en ny cykel. Även om ja o blejden kommer väldans bra överens vill jag ha en nyare och bättre cykel nu!
Blir extra sugen när polaren ska dra o köpa en Mille idag!! Fan då! :4skrika
Så frågan är: Vart får ni som har 04´ror o flera race hojar o en massa svindyra cyklar pengar ifrån? :confused:
Pappa rik? arv? banken? hittat rätt trisslott? eller jobbar ni helt enkelt arslet av er?

Man jobbar om man vill ha nånting. Orkar du inte vill du heller inte ha nånting.

Köper min fjärde hoj till helgen.
Måste testa det här med lån o sånt. Ska satsa mer på bilar efter sommaren :)

R1 racer skrev:
Jobbar o sliter som en vanlig knegare,skift dessutom.
Festar inte mycket längre och även när jag gjorde så hade man inte mer än 200-300 kr med sej till krogen.
Mat däremot är man lite slösaktigare med,men varför käka nudlar när man kan må gott he he.
Kläder....hm jag skäms,jäkligt dålig på att handla det o gör det inte ofta heller så där spar man nog många kr men när man väl handlar nåt så köper man det man tycker är snyggt o trivs i.Bäst trivs man i nån kortarmade tjöjor osv o oftast fritidsbyxor eller träningsbyxor.
He he det har gått så långt att man har trä tofflor när man kör till jobb,eh behöver inte skämmas,det är ju jäkligt bekvämt.
Ja o sen går där mye pengar till hojen istället när säsongen är igång o man får fix ideer o handla tillbehör.
O så resor då oxå,går oxå "lite" pengar när man väl slår till.Gillar mest då längre resor till tropiker,Australien gick väl på 30-35 tusen för 4 mån,Thailand ca 10-11 tusen för 2 veckor osv.
Men visst mer pengar vore välkommet då skulle man haft 1-2 hojar till o så rest ännu mer på sin fritid.

Din jävla fan :(
Jag vill oxå resa utomlands, långt utomlands....
Ska till Norge i augusti - *wow* :rolleyes:

Jasså? Träningsbyxor? Så du e en kicker? :tungan

Första hojen fick man låna lite. Valde dock en lagom dyr hoj så lånet inte blev för mycket.
Andra hojen köpte jag när jag blev uppsagd och fick nytt jobb med en gång (dubbel lön i 3 månader), en riktig "once in a lifetime" -grej.

För övrigt njuter man väl frukterna av att man plågade sig igenom högskola med låg budget en gång i världen, men även för mig står bankkontot på noll i slutet på månaden för det mesta.

Låna på banken, köpa hoj i Tyskland och vips så har man mindre lån än vad hojen är värd... :yoparty

Verkar som om de flesta säljer sej till banken o jobbar skiten ur sej sen...
Jag kan ju inte ta lån nu, sitter i skolbänken igen ("lön" från försäkringskassan) , jobbar iof extra på helger så mkt ja kan men banken vill nog ha större säkerhet än det? Har förhoppningsvis ett jobb till nästa sommar så då ligger en promenad till banken nära och förhoppningsvis en ny cykel i garaget.
Kul att se hur ni drar in era pengar, hur mycket tar ni :tuttar som går på stritan betalt? :banana

1 pruuuuta!
2 låna på banken.
3 köp hoj.
4 jobba som det as du är för att betala av.
5 när skulden är avbetalad, sälj, köp nytt, köp rätt...

så går det till, blir en heldel makaroner och alkoholfria helger dock :död

bebbe skrev:
Det där med jobba och arslet ligger väll nära till hands :rolleyes:
Eller gör som jag. Köp en snorbillig hoj (iaf att äga) och ha den i ett år eller så medans du jobbar så att du spyr under tiden. Brukar göra så med några års mellanrum. Brukar göra att man kan fixa en nya hoj efter ett tag då :tummenupp
Säg till mig när du börjar jobba , så kommer jag in och tittar hur det ser ut :hihi :hihi

sven666 skrev:
1 pruuuuta!
2 låna på banken.
3 köp hoj.
4 jobba som det as du är för att betala av.
5 när skulden är avbetalad, sälj, köp nytt, köp rätt...

så går det till, blir en heldel makaroner och alkoholfria helger dock :död

Vill inte ha makaroner, vill ha protein så jag kan glänsa med musklerna på den dyra hojen :lol
Men man får väl prioritera, inge mer kött o jobba ist för att träna :rolleyes:

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...