Vart e dom?!

• Thread starter Thread starter "Rask"
  • Start date Start date

"Rask"

Guest
Vart är alla sporthojsannonser nånstans?! På blocket finns det ju knappt nån för vettiga pengar om man letar mellan 35000 till 45000kr. För 2 månader fanns det ju hur många som helst! Är det för snön har drängt oss igen? Är så jävla less minusgrader. Vet att våren är runt hörnet men just nu känns det som ett enda stort mörker (fast det blir ju ljusare ute, men det vore kul om tempraturen följde med solen). Suck var bara tvungen att skriva av mig lite. Hittar jag ingen vettig hoj snart så :argpådato
Ha det...

ninja99 skrev:
Vart är alla sporthojsannonser nånstans?! På blocket finns det ju knappt nån för vettiga pengar om man letar mellan 35000 till 45000kr. För 2 månader fanns det ju hur många som helst! Är det för snön har drängt oss igen? Är så jävla less minusgrader. Vet att våren är runt hörnet men just nu känns det som ett enda stort mörker (fast det blir ju ljusare ute, men det vore kul om tempraturen följde med solen). Suck var bara tvungen att skriva av mig lite. Hittar jag ingen vettig hoj snart så :argpådato
Ha det...
Jag med flera sålde sina hojjar förra veckan när solen sken och det var torra vägar här och där.
Men en kompis la ut sin r6 för 45000 på blocket häromdan :)

Ronny säljer sin gröna zx-9:a -98 som du kanske såg några ggr i somras.
Hör av dej så kanske det blir nåt

ninja99 skrev:
Ha det...

Kunde inte sagt det bättre själv... är lika frustrerad som du....

ninja99 skrev:
Ha det...

Samma här... letar hysteriskt... så om nån har en gsxr 750 ´00 för runt 50k så är det bara att höra av sig..(ska bara sälja min lilla thundercat först, o då måste jag besiktiga den först o då måste det bli acceptabelt väglag först så jag kan fixa nytt bakdäck... bajs!!) :huvet allt är vädrets fel!!

kiwimaddog skrev:
Samma här... letar hysteriskt... så om nån har en gsxr 750 ´00 för runt 50k så är det bara att höra av sig..(ska bara sälja min lilla thundercat först, o då måste jag besiktiga den först o då måste det bli acceptabelt väglag först så jag kan fixa nytt bakdäck... bajs!!) :huvet allt är vädrets fel!!

Man borde ju flytta till lägre breddgrader där det är säsong året runt och försäkringar som går att teckna utan att behöva leva på vatten o luft! Kollade vad en helf. skulle kosta på tennant på en gsxr 750 00. Endast 235000kr per år. Fråga om han fick dra till med vad som helst bara för att slippa teckna försäkringen, men han sa att de hade listor att gå efter. Man kanske skulla starta försäkringsbolag, då skulle man slippa sitta på blocket och leta efter klipp...

Jag tror fortfarnade det är för kallt och snöigt,folk häckar lite i stugorna fortfarande,vänta tills det blir lite varmare så kryper det nog fram lite mer annonser.

Långa farbron skrev:
Jag tror fortfarnade det är för kallt och snöigt,folk häckar lite i stugorna fortfarande,vänta tills det blir lite varmare så kryper det nog fram lite mer annonser.

Hoppas på det... men så borde det ju vara, fast man börjar ju misströsta. En annan grej är ju att man får ca 5 gånger fler träffar då man söker i hela sverige i stället för angränsande län till sthlm, lite konstigt, är det fler som åker hoj ute i landet än i hufvudstaden?

ninja99 skrev:
Hoppas på det... men så borde det ju vara, fast man börjar ju misströsta. En annan grej är ju att man får ca 5 gånger fler träffar då man söker i hela sverige i stället för angränsande län till sthlm, lite konstigt, är det fler som åker hoj ute i landet än i hufvudstaden?

ja det är det.

ninja99 skrev:

lol, jag som trodde att allt kretsade runt sthlm... tänk att det finns bönder som åker båge också

ninja99 skrev:

Stockholm Stockholm Stockholm och Stockholmare. :tomten :rofl

ninja99 skrev:
är det fler som åker hoj ute i landet än i hufvudstaden?

VA!? :va

Bor det fler i resten av landet än i Stockholm?! Min polare vet ju inte alls vad han snackar om. Han sa att det bodde max tio tusen i resten av landet.

korvgubbe skrev:
VA!? :va

Bor det fler i resten av landet än i Stockholm?! Min polare vet ju inte alls vad han snackar om. Han sa att det bodde max tio tusen i resten av landet.

Ett förtydligande: I stockholm bor det runt 2 miljoner människor och med angränsande län så borde vi bli runt 3-3,5miljoner människor. Alltså om man nu gångar det med antal träffar som var 5 gånger fler ute i landet så borde vi få en folkmängd på 15-17,5 miljoner människor i sverige. Vilket nästan är det det dubbla mot vad vi har. Innebär det då att dubbelt så många hojåkare ute i landet än i den KUNGLIGA HUFVUDSTADEN som hela världen roterar runt? :tungan

Min kompis är på jakt efter en R1 -98-99 men det är ju tokpriser på dom. Den senaste han ringde på på blocket kostade 53 men det visade sig att den va vurpad...

ninja99 skrev:
Ett förtydligande: I stockholm bor det runt 2 miljoner människor och med angränsande län så borde vi bli runt 3-3,5miljoner människor. Alltså om man nu gångar det med antal träffar som var 5 gånger fler ute i landet så borde vi få en folkmängd på 15-17,5 miljoner människor i sverige. Vilket nästan är det det dubbla mot vad vi har. Innebär det då att dubbelt så många hojåkare ute i landet än i den KUNGLIGA HUFVUDSTADEN som hela världen roterar runt? :tungan

I Stor-stockholm bor 1.8 miljoner invånare varav 1.2 miljoner bor i tätorten. Det är väl knappt 700 som bor i "centrala" stockholm...

Men visst... det bor många här. Däremot har väl stockhomare generellt sätt färre fordon per invånare än övriga landet. Det är ju lite lättare att ha bilar och hojar när man bor på en gård med 5000kvm tomt än om du bor i en tvåa i Rågsved.. eller en etta med kåkvrå i city..

Dessutom är försäkringarna skyhöga i sthlm vilket säkerligen avskräcker ytterligare ett par.

som sagt tidigare, ett par + ute och annonser borta,dom som dock finnes kvar sticker upp med några tusen mot innan,vågar inte ens tänka på priserna på beggade hojjar i maj/juni, är la då man får sälja sin egen hoj :)

ninja99 skrev:
Innebär det då att dubbelt så många hojåkare ute i landet än i den KUNGLIGA HUFVUDSTADEN som hela världen roterar runt? :tungan

Om vi antar att det är ungefär samma fördelning på hojar som för bilar mellan länen så kan SCB konstatera att en knapp fjärdedel av alla bilar som nyregistrerades registrerades i Sthlm län.
http://www.scb.se/templates/tableOrChart____34768.asp

Och om jag inte är helt felunderättad så finns en vis överrepresentation av just nyregistreringar kring Sthlm....

Edit1:
OM hojar däremot följer trenden för mopeder så blir skillnaden ännu större.. Där registrerades mindre än en femtedel av mopparna i Sthlm.

mojjsan skrev:
som sagt tidigare, ett par + ute och annonser borta,dom som dock finnes kvar sticker upp med några tusen mot innan,vågar inte ens tänka på priserna på beggade hojjar i maj/juni, är la då man får sälja sin egen hoj :)

precis då man ska sälja..men det är även då man skiter i att köpa :)

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...