Vart beställa renoveringssats till bromsoken?

Alien-Evert

VåldtäCkare
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
RD350LC YPVS hybrid, RD125LC, nerplockad i småbitar.
Tja, söker en renoveringssats till frambromsen till RD 350 men hittar ingenting! :confused:
Någon som vet någon sida där man kan beställa satser (Inkl. kolvar, vet ej om det brukar ingå?) till den nämnda hojen?

Och när vi ändå babblar om bromsok, har ni något bra tips på hur man får rent inuti oket? Vatten och tandborste funkar inte, det verkar som om man måste lösa upp avlagringarna med något medel.. :/

Vad då inte hittar? Ring Yamaha. Hur svårt är det? Det måste väl finnas en gräns för vad man lägger upp på webshopparna, tycker du inte det?

Nej jag hittar inte. Ja det är svårt att ringa Yamaha, och en webbshop kan väl visa allt de har?
Du råkar inte sitta på en länk kanske, till en renoveringssats? :rolleyes:

Du måste väl någonstans i ditt hjärta finna nåd för dessa männskor, som inte lägger upp en artikel som härstammar från tiden då inte ens USA och NASA hade testat den första generationen intranät, föregångaren till Internet.

JAG hade köpt ett beggat ok på en skrot.

DU får lyfta luren och få beskedet att en renoveringssats inkl nya kolvar kommer att kosta dig strax under två tusen spänn.

Du måste väl någonstans i ditt hjärta finna nåd för dessa männskor, som inte lägger upp en artikel som härstammar från tiden då inte ens USA och NASA hade testat den första generationen intranät, föregångaren till Internet.

JAG hade köpt ett beggat ok på en skrot.

DU får lyfta luren och få beskedet att en renoveringssats inkl nya kolvar kommer att kosta dig strax under två tusen spänn.

Jaja, fair enough! Ligger priset däromkring eller försöker du bara skrämmas? :näsblod

Jofrab har. Priset ligger på ett par hundralappar för alla oringar och ca en 400-500:- med kolvar.

JODÅ det finns dom som har lagt upp artiklar....""" från tiden då inte ens USA och NASA hade testat"""....och dom har massor!!

http://www.roffesmotor.se/frames.php?page=kataloger.html

Om dom sen har just den repsatsen det vet jag inte....
Sen finns den här........

http://www.lellesmc.se/lelles/pdf/p-press.pdf

Och sen finns det ytterligare ett ställe....hittar inte länken nu...

KentW

För en orginalsats så får du nog räkna med att slanta upp minst 1500:-. Det kostar pengar att lagerhålla så gamla grejer....tyvärr.

Jofrab har. Priset ligger på ett par hundralappar för alla oringar och ca en 400-500:- med kolvar.

Nice, låter som en deal då!

JODÅ det finns dom som har lagt upp artiklar....""" från tiden då inte ens USA och NASA hade testat"""....och dom har massor!!

http://www.roffesmotor.se/frames.php?page=kataloger.html

Om dom sen har just den repsatsen det vet jag inte....
Sen finns den här........

http://www.lellesmc.se/lelles/pdf/p-press.pdf

Och sen finns det ytterligare ett ställe....hittar inte länken nu...

KentW

Hittade ingenting på lelles men de kanske har ändå? Ska kolla igenom roffesmotor se, är ju en del att plöja igenom! :tungan

För en orginalsats så får du nog räkna med att slanta upp minst 1500:-. Det kostar pengar att lagerhålla så gamla grejer....tyvärr.

Huh, det hade jag ingen aning om! Men då har man lärt sig nåt nytt iaf. :)

Nice, låter som en deal då!

Hittade ingenting på lelles men de kanske har ändå? Ska kolla igenom roffesmotor se, är ju en del att plöja igenom! :tungan

Huh, det hade jag ingen aning om! Men då har man lärt sig nåt nytt iaf. :)
Tel

Lelles
018-15 60 00
Roffes
08-640 43 46
Tror att även Addemoto har:
040-93 24 90

Går nog fortare att ringa än att leta i katalogerna...

Tel

Lelles
018-15 60 00
Roffes
08-640 43 46
Tror att även Addemoto har:
040-93 24 90

Går nog fortare att ringa än att leta i katalogerna...

Tackar! Hittade dock renoveringssatser på maxmc och jofrab tror jag, det blir antagligen någon av dem då. :) Kan ju ringa och höra om priser iofs, Addemoto kanske är billigare?

Förresten, en liten knäpp tanke jag kom och tänka på igår, fungerar det att svarva nya kolvar i rostfritt? Det är inga större problem att få de i rätt mått och finish osv, undrar mest om RF är ett stort nej i bromsok? Om detta går så sparar jag en massa slantar! *gnider handflatorna mot varandra* :D

Börjar likna Lunarstorm det här...

Nån som vet vart det finns skor i storleken 43 att köpa?
Har sett några på "Sko dig" men dom var inte snygga.
Svar mottages tacksamt.

Börjar likna Lunarstorm det här...

Nån som vet vart det finns skor i storleken 43 att köpa?
Har sett några på "Sko dig" men dom var inte snygga.
Svar mottages tacksamt.

Om du nu är så korrekt rätt själv så vet du väl att man inte skriver onödig skit helt i onödan? Alla är inte så himla upplysta om allt liksom, det är det ett forum är till för, att dela med sig av information. :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back