Vart är alla Fireblades till försäljning?

R1 verkar ha bäst förutsättningar vid sök, både som r1 och yzf-r1. Gixxern och bladen lurigare. Var ska man sätta alla rrrr nånstans? Ska alla rr med? Mellanslag var? etc. Kalla den gixxer? (jo, det blir träff), blade? fireblade?
Smärre djungel.
En helt vetenskapligt, journalistiskt och statistiskt oduglig undersökning jag just gjorde visade att det på blocket för årsmodellerna 2010-2020 ligger ute:
GSX-R1000 ca 15
Fireblade ca 15
YZF-R1 ca 50
S1000rr ca 30
Det ligger ju nära till hands att tänka att r1 varit den klart populäraste supersporten av de här fyra de senaste tio åren, med bmw som klar tvåa. Och det är väl lite så det har känts på snacket här också de senaste tio åren. Har för mig att det var ett väldans tjat om s1000rr för så där fem år sen.
Som sagt, sök på *cbr* så får du upp alla varianter, från fireblade cbr 929 rr till firebladecbr1000rrrrr ;)

Blocket hanterar faktiskt wildcards, så det går utmärkt att söka på tex cbr*. Söker jag på cbr får jag 140 träffar på motorcyklar, söker jag på cbr* får jag 198 :tummenupp

Du kan placera söktermer inom asterisker för att utöka sökningen ytterligare. Söker jag på CBR så får jag 142 resultat, CBR* ger 198 och *CBR* ger 199. Söker jag på R1 hittar jag 155 resultat, R1* ger 565 och *R1* ger 854. Detta eftersom asterisksökningen inkluderar alla resultat där något ord innehåller kombinationen R1, dvs du hittar annonser som innehåller orden R1, GSXR1000, CBR125 etc.

Dessutom kan du separera flera söktermer med ordet "eller" för att få med ännu mer. Söker jag exempelvis på *CBR* eller *R1* så får jag 989 resultat, alla annonser innehållande bokstavskombon CBR plus alla annonser som innehåller R1 i någon form.

Tack Hoztic. Men jag gav mig tusan på att jag skulle ge dig på moppo ändå.
Den här dyker inte upp på *cbr* eftersom säljaren endast kallar den
View attachment 454082
https://www.blocket.se/annons/skane/honda_fireblade_900/89524192

Då kan du söka på exempelvis *CBR* eller *blade* så hade den kommit med, inklusive alla andra annonser med särskrivningar och felstavningar såsom Fire Blade, firreblade etc.

Last edited:
Att få tag på en lågmilare över 2013 är inte lätt. Många har ju redan rullat 3-4000mil när dom ska säljas. Runt dom milen börjar saker att strula.
Hittade ändå en på 1000mil till slut men jag fick betala också :)

firreblade etc.
Den här gillade jag. Om jag nånsin måste lägga ut min så kan jag kalla den för Honda 9hundra firre så ingen kan hitta den så jag slipper sälja. Inga asterisker kommer vara till nån hjälp!

Den här gillade jag. Om jag nånsin måste lägga ut min så kan jag kalla den för Honda 9hundra firre så ingen kan hitta den så jag slipper sälja. Inga asterisker kommer vara till nån hjälp!

Bra försök men nagelfarandet i Dagens Blocket av Bill och Bull eller Statler och Waldorf omintetgör alla försök. :7peta

Vid sökning kan man också utesluta modeller genom att använda minustecken tex. -125 osv.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park