vars finns de abs plast elle va de heter?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tjena ..tänkte prova o fixa till en egen bakstänka till min xr600 o skulle vilja ha tag på någe böjbar plast som man även kan värma..
kankse heter de abs? :va ahh skitsamma ni vet vad jag menar.
när de gäller smågrejer har jag oftast köpt nån låda på ikea men dom e för små..
ska vara ca 30x47 cm platt eller i format som en soptunna kanske skulle funka,
ska även vara vit.... :rolleyes: mycke nu men om råka veta vart man kan få tag på de så.
(moppefuckovarning men jag lovar de bli snyggt :tungan )

Plasthink ?

Annars finns det nog något som heter Lexan hos din glasmästare(populärt andvänt till att stöldskydda fönster)

Går att värma/böja och är fexibelt och grymt tåligt, en 2-3mm skiva står emot en slägga utan problem.Dock är det känsligt för repor :3freak

Edit:vet inte om det finns i vit.

Jodå....

http://essaplast.grafweb.se/filer/www/affarsomraden/tab/lexf604.htm

Last edited:
ozeo skrev:
tjena ..tänkte prova o fixa till en egen bakstänka till min xr600 o skulle vilja ha tag på någe böjbar plast som man även kan värma..
kankse heter de abs? :va ahh skitsamma ni vet vad jag menar.
när de gäller smågrejer har jag oftast köpt nån låda på ikea men dom e för små..
ska vara ca 30x47 cm platt eller i format som en soptunna kanske skulle funka,
ska även vara vit.... :rolleyes: mycke nu men om råka veta vart man kan få tag på de så.
(moppefuckovarning men jag lovar de bli snyggt :tungan )

Låter jobbigt! du kan inte gjuta en i glasfiber annars? (som om det skulle vara lättare.....)
Köpa en stänka som ser snygg ut och såga av den precis undersadeln och använda gamla stänkan i hjulhuset?

FreddaAbborre skrev:
Låter jobbigt! du kan inte gjuta en i glasfiber annars? (som om det skulle vara lättare.....)
Köpa en stänka som ser snygg ut och såga av den precis undersadeln och använda gamla stänkan i hjulhuset?

jo tänkte typ som din förut men de känns som om jag kan göra den precis som jag vill om jag bara hade en platta...
värma böja o greja e inga problem...
sen e de kul o hålla på oså :)

Långa farbron skrev:
Plasthink ?

Annars finns det nog något som heter Lexan hos din glasmästare(populärt andvänt till att stöldskydda fönster)

Går att värma/böja och är fexibelt och grymt tåligt, en 2-3mm skiva står emot en slägga utan problem.Dock är det känsligt för repor :3freak

Edit:vet inte om det finns i vit.

Jodå....

http://essaplast.grafweb.se/filer/www/affarsomraden/tab/lexf604.htm

nice..hoppas glasmästarn har en bit över för de där verka va ganska mycke plast :3freak

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D