Vars är alla supermotard intresserade....??

Greenrider

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
Husqvarna 570rr Motard
Är en relativt nyinfyttad umeåbo som funderar över en sak. Har sedan nåt år tillbaka sålt min streetfighter å börjat åka motard istället...och tycker det är SKIT SKOJ!! :tummenupp Nu har ja blivit sugen på att pröva på å köra lite bana me min motard..å då tänkte ja,att i Umeå (en av norrlands största städer) så måste det väl finnas en bana/åkare man kan ansluta sig till. Men fanns det de...NEJ! :va Efter att ha mailat och frågat runt lite så verkar det som att det finns för få intresserade för banåkning....va vet ja,kanske är intresset för motardåkande är litet här i stan....eller finns intresset,men det är ingen som riktigt vill ta tag i det?? :confused: jag vet inte...kanske är jag ute å cyklar me min åsikt. Vad tycker ni...är det fler än jag som håller med...eller inte håller med??

vet att det kördes på Bussjö för något/några(?) år sedan..varför körs det inte där längre?? M

Jaja,nu ha jag "luftat" mina funderigar lite...min tanke är inte att va gnällig på nåt vis,utan vill bara höra lite om vad ni andra tycker å tänker. Och som sagt,jag kan ha fel...hur som helst så hoppas jag på lite svar/inlägg/åsikter.

Hade gott alla!
 

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
625 motard/grusbus
Jag är också sugen på att köra bana !!!
Om vi lyckas få ihop några stycken så skulle vi kanske
kunna höra oss för om det går att ordna någon körning på Bussjö.
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Jag är också sugen på att köra bana !!!
Om vi lyckas få ihop några stycken så skulle vi kanske
kunna höra oss för om det går att ordna någon körning på Bussjö.

Jag är också med om det blir något är så tråkigt att köra i rondelerna hela tiden
 

Greenrider

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
Husqvarna 570rr Motard
va kul. förstod väl att NÅRA intresserade måste juh tvunget finnas i en stad av den här storleken. :) synd bara att min motard är lite isärplockad och okörbar för tillfället pga en stundande besiktning....annars ha man ju kunna mött upp någon kväll å åkt lite. Skulle va kul å kunna hitta någon/några att kanske kunna slå följe me nångång......
 

Haggwe

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
CBR929
Jag är också med på att köra bana, är ioförsig totalt ny på mc men men får väll lära sig.
 

Greenrider

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
Husqvarna 570rr Motard
frågan är hur vi intresserade går vidare me det här...vem pratar vi me,vars vänder vi oss....några ideér?? Jag säger VI för jag vill inte ensam hålla i något som detta....ska va ärlig å säga att ja e ganska dålig på sånt här. :)

Hur som helst så verkar det juh finnas ett intresse av att kanske köra på bussjö...om man nu får. :)
 

gasgas

gasgas
Gick med
20 Mar 2005
Ort
VÄSTERBOTTEN
Hoj
R 1200 c, Rxv 450,Cbr 1100xx
Vi får ha en träff där vi kan prata om vilka som kan vara banansvariga,vilka dagar,osv.Nästa helg 13/5 eller 14/5 eftermiddag är mitt förslag.Vi kan även ha lite rondellkörning.Jag kan kolla att det är ok att åka på bussjö. PRATA MED ALLA SOM KÖR MOTARD SÅ ATT SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT KOMMER.
 

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
625 motard/grusbus
Vi får ha en träff där vi kan prata om vilka som kan vara banansvariga,vilka dagar,osv.Nästa helg 13/5 eller 14/5 eftermiddag är mitt förslag.Vi kan även ha lite rondellkörning.Jag kan kolla att det är ok att åka på bussjö. PRATA MED ALLA SOM KÖR MOTARD SÅ ATT SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT KOMMER.
Det låter som en bra ide´:tummenupp
 

Greenrider

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
Husqvarna 570rr Motard
Vi får ha en träff där vi kan prata om vilka som kan vara banansvariga,vilka dagar,osv.Nästa helg 13/5 eller 14/5 eftermiddag är mitt förslag.Vi kan även ha lite rondellkörning.Jag kan kolla att det är ok att åka på bussjö. PRATA MED ALLA SOM KÖR MOTARD SÅ ATT SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT KOMMER.

Låter som en bra idé....som ja sa tidigare så är min motard inte körbar för tillfället,så ja kan tyvärr inte möta upp å köra om det skulle bli av. Men Skulle det vara så att du fixar så att ni kanske kör på bussjö så kommer jag förbi å kikar å ...så länge det inte krockar me ett dop ja ska på den 14:e. Hoppas att tid och plats meddelas via den här tråden så man blir uppdaterad.... :)
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Vi får ha en träff där vi kan prata om vilka som kan vara banansvariga,vilka dagar,osv.Nästa helg 13/5 eller 14/5 eftermiddag är mitt förslag.Vi kan även ha lite rondellkörning.Jag kan kolla att det är ok att åka på bussjö. PRATA MED ALLA SOM KÖR MOTARD SÅ ATT SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT KOMMER.

Nu till helgen så jobbar jag iallafall så jag kan inte komma tyvär men om ni snackat ihop er då så kan vi kanske ta resten här
 

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
625 motard/grusbus
Dags för ett trådlyft!
Är det någon som har hört något mer, jag antar att dom flesta har varit upptagna med semester men nu börjar jag bli sugen på lite motardkörning.
529341956_e1c77c6bc8.jpg
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Dags för ett trådlyft!
Är det någon som har hört något mer, jag antar att dom flesta har varit upptagna med semester men nu börjar jag bli sugen på lite motardkörning.
529341956_e1c77c6bc8.jpg

Var ju mycke snack på kajen men jag har då inte hört något
 

Greenrider

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
Husqvarna 570rr Motard
ja,det vart som tyst efter det där "mötet" på kajen..... :confused: hur som helst så har ja funderat på att sälja min motard bara för att det inte finns någon bana att pröva att köra på. känner mig inte så sugen på att måsta åka flera härrans mil för å få försöka.
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
ja,det vart som tyst efter det där "mötet" på kajen..... :confused: hur som helst så har ja funderat på att sälja min motard bara för att det inte finns någon bana att pröva att köra på. känner mig inte så sugen på att måsta åka flera härrans mil för å få försöka.

Du ska inte med o köra med oss andra då bara bus o kurviga vägar?
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top