Varningslampa som vägrar slockna efter start på suzuki gsxr 1000 k1!

larssonzx12r

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
kawazki zx12r-01
Tja skulle vara bra om någon kunde hjälpa mig och säga vad som är fel på min gsxr 1000 års modell -01 ! När jag startar den kall så lyser varnings lampan och vägrar slockna slår jag då av den och sen på så slocknar den.Men ibland behövs de fler försök för att den ska slockna har bytt oljetrycks givaren sen står de FI och blinkar nån som har nått bra svar på vad de kan vara ?
tack på förhand !

Ladda ner manualen från denna site http://www.servicemanualsgsxr.com/ och kolla felletningsdelen. FI är en felkodsindikator och man behöver brygga en kontakt och då talar den om en kod och den betyder något osv osv.
Eller lämna in den till en handlare om du inte orkar men något är fel i alla fall.

Under pass-sadeln bak har du en kontakt (4-stick med 2 aktiva stick, överdragen med en gummihätta org) som du ska bygla. En liten kabelstump duger gott. Efter den är byglad så vrider du på tändningen utan att starta, en felkod ska då visas i nedre högre sidan av displayen. Ex C-00.
C-00 är inget fel utan kan indikera ett intermittent fel, ex kärvande avgasport, så hade jag det med en cykel.

Tack för ett bra tips fick samma som du hade C-00. Bara leta vidare hur hittade du ditt fel?Önskar fler tips tack

FI betyder Fuel Injection. Alltså finns felet i bränsle systemet. Kolla felkoden när den dyker upp. Fixa en liten switch på kontakten som ska byglas som du lätt kommer åt när lampan blinkar, för blinkar den inte så får du ingen felkod("C00"). Det finns nämligen inget minne som lagrar koderna.
Lycka till

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka