Varningslampa för motorstyrning - Daytona 955i

EHEC

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
Tillfälligt hojlös
Gokväll..!

Efter en dvala på några månader p.g.a. ett "utlånat" körkort, så visade det sig att batteriet på min Daytona 955i '06 var helt tomt, och det var dags att ladda. Sagt som gjort, så satte jag i laddaren i någon timme.

Laddaren, som jag inte längre kommer igåg namnet på, var lämpad för underhållsladdning utan att man behöver lossa på polerna..

Jag startade hojen, allt gick som smort, men batteriet som har varit i dåligt skick länge byttes idag, och vid jungfrustarten slocknade inte varningslampan för motorstyrningen..? Pärlan min går lika bra som förr..?

Tips eller synpunkter på detta? :gnissla

Det kan vara så att den registrerade något fel när du saknade kräm i batteriet och att felet således var temporärt. I detta fall så ska lampan släckas efter tre varm/kall intervaller om inget fel registreras under dessa.

Jag är lite osäker på exakta graderna som gäller mellan starterna, har för mig att den ska upp över ca 75 grader och sedan sjunka med ca 25 innan nästa uppvärmning. Men kör du upp den till arbetstempen, runt 80, och sen väntar en stund med motorn av tills den visar "low" vid nästa start så ska du vara grön.

Är motorlampan fortfarande tänd efter tre sådana (eller 2 om du redan varit ut en sväng) så rekommenderar jag att du tar den till en triumphverkstad så de kan kolla upp vad den rapporterar för fel.

Det är dock vanligt att dessa fel händer t ex när tank och luftburk varit av och tändningen av någon anledning slagits på.

Känner du nån som har Tuneboy? Dom kan kolla felkoder utan att ha din kod.

Ahh.. precis som nämnts, så slocknade varningslampan efter några varm-kall-försök. :banana

Ingen Tuneboy behövdes denna gång, men jag tror bestämt att jag ska höra mig runt om en sådan ifall den behövs nångång!

Det är lätt att bli nojjig när pärlan ser ut att må dåligt. :)

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back