Varningsdekaler eller inte?

duckie skrev:
Nu har jag tänkt och tänkt - men kan inte komma på ett tillfälle då jag skulle vilja ha dem tillbaka. När skulle det vara? Om jag nån gång plötsligt inte minns om jag måste bära hjälm eller inte när jag kör mc?

Du måste tänka på dom som skall åka med !!!

Finns inga varningslappar så tror dom ju inte att det är en livsfarlig RaCer-maskin som du/ni kommer köra ihjäl er på,så fort du startat den.
 
Långa farbron skrev:
Du måste tänka på dom som skall åka med !!!

Finns inga varningslappar så tror dom ju inte att det är en livsfarlig RaCer-maskin som du/ni kommer köra ihjäl er på,så fort du startat den.

Kom på en sak till:

Med varningslapparna kvar kommer ingen att våga stjäla min DÖDSMASKIN! De är ju mer effektiva än ett larm, om man tänker efter!
 
Det finns en aspekt på det hela, som kanske inte är så kul att fundera på nu, och det är den dag din cykel blir veteran. Då blir den extra "värdefull" med alla originaldelar inklusive emblem och etiketter!
 
Ta bort de är enbart till för att de inte ska kunna bli stämda av amerikaner som annars provar dricka bensinen eller sitta bakofram när de kör.
 
Långa farbron skrev:
På min står det K T M ,är det någon varningstext ?


Japp. Kanske Till Mål betyder det. Så att du är medveten om att den kan rasa när som. Annars så kan det vara ett varningsmärke för flickor. Kåta Tores Motorcykel satt dom inte är för nära ägaren. Kanske märkt att det är väldigt få flickor vid dej?
 
På min alldeles nya trampcykel av märket Scott sitter det ilskna gula dekaler både på bromsarna och -handtagen om "Attention! Read the instructions". (Affären hade inga att leverera med fastän jag tjatade.) Kan tänka mig vad det står i dem. Dessa amerikanska stämmningar....

Att cykla suger förresten. JAG VILL HA MIN HOJ. NU.
 
duckie skrev:
Haha ja!

Herregud, jag läste lite i handboken till mc nu och enligt den ska jag fan va GLAD att jag sitter här och skriver skit nu, med tanke på hur farligt det är att ens vara i närheten av mc:n!

Hmm jag tror snubben på marknadavdelnings somnade när det beslutades om vad som skulle skrivas i manualen. Starkt försäjningsargument! :Bugar

Skulle ju lika gärna kunna lacka "Köp för fan inte denna modell - livsfarlig!" på tanken :tummenupp
 
En polare har en riktigt nergången Yam XV1100 "Midnight Special" (som dom så vackert heter) från början av 80-talet. Knarren är verkligen nergången, ingen vet hur långt den gått, inte ens ägaren trots att han haft den sen den var ny. Den servas endast i yttersta nödfall, företrädesvis i samband med en akutreparation utefter vägkanten nånstans.
Detta handlar alltså om en osadvanligt skabbig härk. Till denna fick han i samband med ett födelsedagskalas en gång en dekal som jag fixat åt honom med texten "Varning, detta fordon får ej tvättas, ingår i vetenskapligt experiment". Dekalen var utskuren i neongul vinylfilm och sitter såvitt jag vet fortfarande på knarren. :tummenupp
Duckie, du kanske skulle ersätta alla dekaler med liknande? :)
(menar nu inte att din knarr är skabbig, den såg fin ut, men du kan väl hitta på nåt annat skoj)
 
duckie skrev:
Nu har jag tänkt och tänkt - men kan inte komma på ett tillfälle då jag skulle vilja ha dem tillbaka. När skulle det vara? Om jag nån gång plötsligt inte minns om jag måste bära hjälm eller inte när jag kör mc?

Originallooken, visst det är fånigt och man vill modda om lite för det e snyggare clean. Men det kommer en tid i ditt liv när du uppskattar att man lämnade kvar eller sparade en gammal Oboy burk typ. Jag uppskattar väldigt mycket när man köper en beggad hoj speciellt en gammal sådan ifall Original handböckerna är kvar samt varningsmärkena är speciellt trevligt. Nu är ju inte din hoj på väg att bli gammal samlarhoj på ett bra tag men ändå. Annars kompromissar du, far till mc butiken och be att dom beställer hem alla varningsklister åt dig och sen tar du foto där märkena ska vara innan du tar bort dom. Löst!
 
Håller faktiskt med Paroxyst lite. Men jag vet också att det känns rätt meninsglöst att hålla på och lägga stålar på dekaler som inte kommer att uppskattas under de närmsta 20 åren. Men om du plåtar dekalerna högupplöst med en bra digitalkamera och sen bränner ner bilderna på en CD så går det enkelt att göra nya dekaler den dan det skulle bli aktuellt för din del eller för en senare ägare. Redan idag kan ju vilken 7-åring som helst med en färglaser åstadkomma det.
 
En gång i tiden så stog det i Ducatis handbok typ *starta aldrig en kall motor*
de e väl en bra varning :Bugar


duckie skrev:
Min hoj är täckt av varningsdekaler här och där. "VARNING! Lägg inte grejer under kåpglaset!" kan det stå, och "VARNING! När det är halt ute ska du inte köra som om det vore torrt!". Ja, det står till och med att "VARNING! Bär hjälm, skyddsglasögon och handskar när du kör!".

Ska man ha kvar alla de här klistermärkena eller ska man ta bort dem?

Det ger ju dock hojåkandet en extra kick - liksom .. det är ju en LIVSFARLIG DÖDSMASKIN man åker på, om man ska tro dekalerna.

Hur har ni gjort?
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top