Varningsblinkers fungerar inte! (R6 2004)

des

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
SXV 550
Hej.

Köpte mig en R6:a 2004 igår! :banana
Har suttit och klämt och känt o putsat hela dagen.. (har inte kortet än)

Miniblinkers som sitter på fungerar, men när jag trycker in varningsblinkersknappen blinkar alla 4 till snabbt och sen händer inget. Fel på reläet?

Tack på förhand om någon har något tips!

des skrev:
2176319 Hej.

Köpte mig en R6:a 2004 igår! :banana
Har suttit och klämt och känt o putsat hela dagen.. (har inte kortet än)

Miniblinkers som sitter på fungerar, men när jag trycker in varningsblinkersknappen blinkar alla 4 till snabbt och sen händer inget. Fel på reläet?

Tack på förhand om någon har något tips!

Verkar så, finns fler som haft samma problem här på sporthoj har jag för mig, prova & sök lite!

X-up skrev:
2176322 Verkar så, finns fler som haft samma problem här på sporthoj har jag för mig, prova & sök lite!

Har testat att söka faktiskt.. ska testa igen :tummenupp

Har nu sökt och läst vad jag hittade, men det är inte samma fel..

Last edited:
Min R1-04.a blev oxå så efter att jag hade monterat mini blinkers. Satte jag tillbaka orginal så fungerade det igen.. Jonny

Reläerna på R1-R6 är konstruerade för 10W lampor. Det du beskriver låter som om du har 20-25W lampor. Smidigast är att byta relä till ett allround som klarar 4x2-25W, det du missar med det nya är felindikeringen vid trasig lampa.

Måste man ha varningsblinkers, skyltbelysning och reflex bak på besiktningen?
Isåfall, hur gör ni som har miniblinkers o rensad bak? Sätter dit orginal på besiktningen?

des skrev:
2188066 Måste man ha varningsblinkers, skyltbelysning och reflex bak på besiktningen?
Isåfall, hur gör ni som har miniblinkers o rensad bak? Sätter dit orginal på besiktningen?

Varningsblinkers tror jag inte du behöver (har inte det på XR:en) men skyltbelysning och reflex behövs. (har du orginalgrejerna så släng på det, lär inte ta mer än 10 min av och på). Annars dra dit med första röda reflex du hittar (snodde min från cykeln). Hur du gör med skyltbelysningen är lite kruxigt om man vill ha nåt som inte ser ut som hej kom o hjälp mig (en cykelreflex rycker du snabbt bort, men med skyltbelysning så blir det lite mer jobb iom att du måste koppla el o skit (men larmnisse som du är så bör inte dte va nå probs;)). Polarn med R6a kom undan utan skyltbelysning, så beror nog rätt mycket på vilken besiktningskille du får.

Är de kinkiga så kollar de att all belysning är e-märkt, men ser allt "bra ut" så kan du nog komma undan.

Kör hårt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...